Iranian Agriculture News Agency

بهره‌وری از اراضی کشاورزی استان تهران حدود ۴ برابر میانگین کشوری است

رییس سازمان جهاد کشاوزری استان تهران گفت: به ازای هر هکتار32 تن در اراضی کشاورزی استان تهران محصول برداشت می‌شود؛ درحالی که این رقم درسطح کشور به صورت میانگین 8تن است.

بهره‌وری از اراضی کشاورزی استان تهران حدود ۴ برابر میانگین کشوری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، ذوالفقاری رییس سازمان در دیدار با حشمت‌اله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران اظهار کرد: استان تهران در برداشت بیش از ۱۰ محصول در کشور در رتبه نخست و دوم قرار دارد.

وی ادامه داد: میانگین تولید گندم استان تهران بالای 6تن است درحالیکه این رقم در کشور 4تن ثبت شده است.

ذوالفقاری، استان تهران را قطب گلخانه های کشور نامید و گفت: 25درصد گلخانه های ایران در استان تهران قرار دارد که سالانه یک میلیون تن محصولات گلخانه ای را تولید می کنند.

وی افزود: در حوزه دام نیز ده درصد از 10میلیون تن شیر تولیدی سالانه کشور در اختیار استان تهران است؛ هم چنین 17درصد تخم مرغ ایران در استان تهران تولید می شود.

ذوالفقاری با اشاره به سطح بالای بهره‌وری از اراضی کشاورزی استان درمقایسه با سایر استان‌ها تصریح کرد: به ازای هر هکتار 32تن در اراضی کشاورزی استان تهران محصول برداشت می‌شود؛ درحالی که این رقم درسطح کشور به صورت میانگین 8تن است و این نشان می‌دهد که بهره‌وری از اراضی کشاورزی این استان حدود ۴برابر میانگین کشوری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه این دیدار افزود: استان تهران جزو نخستین استان‌های کشور است که بهره‌وری کشاورزی در آن دربالاترین سطح قرار دارد آن هم در شرایطی که از یک میلیون و ۳۰۰ هزارهکتار اراضی که در استان تهران وجود دارد تنها ۱۸۷ هزار هکتار به عنوان اراضی کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به مسئله طرح اجرای "شهرک پوشاک و واگذاری زمین" گفت: اراضی کشاورزی استان تهران در تولید، توزیع و امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت است بنابراین باید اجازه ندهیم با تغییر کاربری و احداث بناهای غیرمجاز این روند دچار اختلال شود.

ذوالفقاری افزود: ارزشی که زمین در استان تهران دارد بدون شک در هیچ استانی وجود ندارد و باید موضوع تغییر کاربری در استان تهران یک بار برای همیشه به صورت ریشه‌ای برطرف شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید