Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا عنوان شد:

زمین خواران دماوند زمین گیر شدند

اجرای حکم ۱۱۶مورد ساخت وسازغیرمجاز در اراضی کشاورزی مرغوب منطقه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با تاکید بر حفظ مزارع وباغات با توجه به نقش مهم آن در تولید و تامین امنیت غذایی جامعه گفت: 116 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی دماوند با احکام قضایی معدوم شد که آزادسازی ۳۲۸۷۰۹ متر مربع از زمین های مرغوب منطقه را در پی داشت.

زمین خواران دماوند زمین گیر شدند

حسین اردلان در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان تهران از اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی زراعی و باغی در شهرستان دماوند خبرداد و گفت: 116 مورد ساخت و ساز غیرمجاز طی یک روز درمنطقه جابان و اوچونک باحضور دادستان شهرستان، کلانتری جابان وعوامل ستاد فرماندهی و با حضور پرسنل واحد امور اراضی تخریب شد.

وی ادامه داد: با اجرای این عملیات، ۱۱۰ مورد دیوارکشی به طول ۷۸۴۰ متر و ۶ مورد بنا به مساحت ۴۵۰ متر مربع واقع در 5 شهرک شهرستان دماوند قلع و قمع شد که آزادسازی ۳۲۸۷۰۹ متر مربع از زمین های مرغوب منطقه را در پی داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند به تشریح اجرای این احکام پرداخت و گفت:   ۲۸ دیوار به طول ۱۱۰۰ متر و یک مورد بنا به مساحت ۲۰ متر مربع در شهرک باغ بهشت  تخریب شد که به این ترتیب ۱۷۲۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی این شهرک به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: هم چنین تخریب۱۰ مورد دیوار کشی به طول ۴۱۰متر و آزادسازی ۶۰۰۰مترمربع در شهرک بنیتا، تخریب ۳۶مورد دیوار کشی به طول ۱۹۰۰متر و آزاد سازی ۳۰۰۰۰مترمربع در شهرک عزیزی و تخریب ۱۰مورد دیوار کشی به طول ۱۵۰۰ متر و ۲مورد بنا به مساحت ۱۵۰مترمربع در شهرک رنجبر که به آزاد سازی ۲۵۰۰۰۰مترمربع انجامید، از دیگر بخش های این عملیات قلع و قمع بود.

اردلان تصریح کرد: علاوه بر این، ۲۱ مورد دیوار کشی به طول ۲۵۰۰ متر و۲ مورد بنا به مساحت ۱۶۰ متر مربع نیز در شهرک کیانی دماوند تخریب و ۲۲۰۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی این شهرک اعاده شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی دماوند، ۵ مورد دیوار کشی به طول ۴۳۰متر و یک مورد بنا به مساحت ۱۲۰ متر مربع نیز در بخش هایی از منطقه جابان و اوچونک با حکم قضایی تخریب شد که به دنبال آن ۳۵۰۰ متر مربع از زمین های کشاورزی منطقه به چرخه تولید بازگشت.

اردلان با تاکید بر حفظ مزارع و باغات با توجه به نقش مهم آن در تولید و تامین امنیت غذایی جامعه گفت: به طور کلی 116 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی دماوند با احکام قضایی معدوم شد که آزادسازی ۳۲۸۷۰۹ متر مربع از زمین های مرغوب منطقه را در پی داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید