Iranian Agriculture News Agency

تولید محصولات کشاورزی اسلامشهر در سال جهش تولید رشد قابل توجهی خواهد داشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر با تاکید بر نظارت بر اجرای کامل پروتکل های بهداشتی در واحدهای تولیدی بخش کشاورزی ابراز امیدواری کرد که درسال ۹۹ که به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده، محصولات کشاورزی شهرستان با رشد قابل توجهی مواجه باشد.

تولید محصولات کشاورزی اسلامشهر در سال جهش تولید رشد قابل توجهی خواهد داشت

محمد بحیرایی در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان تهران، به ارائه آمار سطوح زیرکشت این شهرستان در سال جاری پرداخت و گفت: گندم در ۳۲۲۳ هکتار، جو در ۲۰۰۰ هکتار و کلزا به میزان۲۱۰ هکتار از مزارع غلات اسلامشهر کشت شده است که از نظر آفات و بیماری های گیاهی مورد پایش قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با نظارت فنی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی اسلامشهر، کلینیک گیاهپزشکی تعاونی تولید روستائی قائمیه و شهید نواب صفوی شهرستان، کشت  انواع محصولات زراعی، تحت رصد و پایش کامل بوده و با تشکیل شبکه های مراقبت و پیش آگاهی به منظور کنترل علفهای هرز و سن غلات  و همچنین بارش های جوی نسبتا مناسب، خوشبختانه کلیه مزارع شهرستان در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

بحیرایی افزود: بیش از۶۵ درصد سطح کشت گندم اسلامشهر به مرحله ساقه دهی رفته که این رقم برای کشت جو شهرستان حدود ۸۰ درصد است؛ هم چنین از لحاظ تغذیه گیاهی حدود ۱۰۰ درصد مزارع کودپاشی سرک اول را انجام داده اند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر، ۱۸۰۰۰ تن گندم،  ۱۰۰۰۰ تن جو و ۱۵۰ تن کلزا سال قبل در این شهرستان تولید شده است که پیش بینی می شود امسال به تولید ۱۹۰۰۰ تن گندم،      ۱۱۰۰۰ تن جو و ۳۵۰ تن کلزا افزایش یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید