Iranian Agriculture News Agency

درگفتگو با ایانا:

سطح مبارزه با علف های هرز در مزارع غلات استان تهران به بیش از 38هزارهکتار رسید

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه پایش مزارع در این استان به‌صورت مستمر انجام می‌شود، افزود: ‍مبارزه با علف های هرز در مزارع غلات استان تهران به بیش از 38هزارهکتار رسید.

سطح مبارزه با علف های هرز در مزارع غلات استان تهران به بیش از 38هزارهکتار رسید

ذوالفقاری در گفتگو با ایانا در استان تهران، اظهار داشت: مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مرحله داشت مزارع گندم استان تهران است که برنامه‌های مبارزه‌ای در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان با ایجاد اکیپ های شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی، مشتمل بر کارشناسان جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی امر پایش عوامل خسارت‌زا، آموزش و اطلاع‌رسانی زمان و نحوه مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در محصولات گندم و جو را به اجرا گذاشته است.

ذوالفقاری افزود: تاکنون در ۳۸۳۳۱ هکتار از مزارع استان، مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز انجام شده است، با توجه به اینکه علف‌های هرز در رقابت با محصول اصلی در جذب آب و عناصر غذایی است، به‌طور بالقوه می‌تواند خسارت وارد کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: با وجود شرایط سخت موجود و شیوع کرونا کارشناسان حفظ نباتات در سراسر استان با رعایت کلیه نکات ایمنی، حفظ سلامت خود همچنان مشغول کار بوده و به‌صورت کشیک در ایام تعطیل پایش مزارع را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: هم چنین در روزهای آغازین سال نو و ایام تعطیلات نوروز کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی همگام با کارشناسان شبکه مراقبت مزارع را از لحاظ آفات ، بیماری ها و علف هرز پایش و درصورت مشاهده هرگونه مشکل ، راهکار مناسب به کشاورزان و بهره برداران ارائه می کنند.

ذوالفقاری با اشاره به شرایط جوی و نزولات آسمانی افزود: کارشناسان مدیریت ، مراکز جهاد کشاورزی و شبکه مراقبت با تمام توان ضمن اطلاع رسانی به کشاورزان از مزارع بازدید و سرکشی می کنند تا ان شاءالله در پایان سال زراعی جاری شاهد برداشت محصول با کیفیت و راندمان بالا باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید