Iranian Agriculture News Agency

جهاد کشاورزی پیگیر حل مشکلات باغداران پردیس

مدیر جهاد کشاورزی پردیس گفت: لزوم کشاورزی پایدار و افزایش تولید با حفظ منابع آب وخاک از ضروریات کشاورزی نوین بوده و باعنایت به کمبود منابع آبی و افزایش هزینه های کارگری باید به سمت سیستم های نوین آبیاری در اراضی شهرستان گام برداریم.

جهاد کشاورزی پیگیر حل مشکلات باغداران پردیس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، قریشی مدیر جهاد کشاورزی پردیس از یکی از طرح های احداث باغ با استفاده از سیستم آبیاری نوین در روستای طاهرآباد بازدید کرد و از نزدیک درجریان موانع و مشکلات بهره برداران قرار گرفت .

در جریان این بازدید قریشی اظهار کرد: لزوم کشاورزی پایدار و افزایش تولید با حفظ منابع آب وخاک از ضروریات کشاورزی نوین بوده و باعنایت به کمبود منابع آبی و افزایش هزینه های کارگری باید به سمت سیستم های نوین آبیاری در اراضی شهرستان گام برداریم.

وی ادامه داد: بر همین اساس دولت نیز با سیاست هایی نظیر ارائه کمک بلاعوض دولتی به میزان قابل توجهی به منظور تغییر سیستم غرقابی به سامانه نوین آبیاری در اراضی این هدف را پیگیری میکند اما متاسفانه چند عامل باعث شده که کشاورزان و بهره برداران در استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار با مشکل مواجه گردند که اخذ امتیاز برق پمپاژ ثانویه و مجوز مستحدثات مربوط به سیستم از جمله این موانع است .

قریشی افزود: انشعاب برق بمنظور پمپاژ ثانویه و احداث استخر و اتاقک فیلتراسیون از ضروریات طرح می باشد که متاسفانه در برخی جاها بدلیل پاره ای محدودیت ها این امکان موجود نبوده که برای پیشبرد اهداف و رفع موانع موجود در این زمینه بایستی سایر نهاد ها به کمک آمده تا در زمینه ارتقای سیستم آبیاری نوین در شهرستان پردیس بتوانیم شاهد موفقیت هایی باشیم .

وی به منظور توسعه کشت باغی، گل محمدی و مسائل مربوط به توسعه طرح های کشاورزی با درنظر گرفتن کامل قوانین حفظ کاربری اراضی توصیه و راهکارهایی ارائه داد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید