Iranian Agriculture News Agency

آماده باش نوروزی یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از آماده باش یگان حفاظت منابع طبیعی این اداره کل برای اجرای طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه های ملی استان همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی خبر داد.

آماده باش نوروزی یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران

به گزارش ایانا در استان تهران، احمد طاهری با اشاره به اینکه عرصه های منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه های ملی محسوب می شوند اظهار کرد: به منظور تدابیر اجرائی حفاظتی، این طرح با رویکرد پیشگیرانه در سطح استان تهران به مرحله اجرا درآمده و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با تمامی امکانات و تجهیزات در این ایام به گشت زنی پر داخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه های ملی برخورد قانونی خواهند داشت.

وی به تقویت گشت های حفاظتی و تشدید نظارت و پایش دقیق اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی تأکید کرد و ابراز داشت: به منظور جلوگیری از اقدامات احتمالی از سوی افراد سودجو و فرصت طلب در ایام تعطیلات نوروز، موضوع صیانت و حفاظت از اراضی منابع طبیعی به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت منابع طبیعی قرار دارد و با خاطیان و متعرضان به انفال به شدت و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران از عموم مردم درخواست کرد: با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان، جنگل ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کنند و ضمن پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه های طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی موضوع را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

گفتنی است طرح ویژه گشت های نوروزی در حال حاضر در سطح استان تهران آغاز شده و تا 15 فروردین ماه 1399 نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید