Iranian Agriculture News Agency

همزمان با هفته منابع طبیعی؛

14 پروژه آبخیزداری در استان تهران به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از افتتاح و به بهره برداری رسیدن 14 پروژه آبخیزداری در استان تهران با اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال در هفته منابع طبیعی سال جاری خبر داد.

 14 پروژه آبخیزداری در استان تهران به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، احمد طاهری با بیان اینکه این پروژه ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده است، گفت: این پروژه ها در 5 شهرستان تهران، ری، شمیرانات، دماوند و فیروزکوه مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی اجرای این پروژه ها کنترل و کاهش سیلاب و فرسایش خاک است، افزود : با توجه به شرایط تغییرات اقلیمی و تشدید سیلاب ها تداوم اجرای پروژه های آبخیزداری در حوزه های آبخیزاستان تهران به عنوان پروژه های راهبردی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و مورد تأکید است.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران پروژه های آبخیزداری را راهکاری علمی و عملی برای حفاظت از منابع پایه آب و خاک دانست و خاطر نشان کرد: این پروژه ها علاوه بر کنترل و کاهش سیلاب و فرسایش خاک موجب تقویت سفره های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی می شوند.

طاهری ادامه داد:‌ پروژه های آبخیزداری قابل افتتاح در قالب اقدامات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی- ملاتی و سنگی-گابیونی به مرحله اجرا درآمده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید