Iranian Agriculture News Agency

در پی شیوع کرونا ویروس ؛

نظارت های بهداشتی دامپزشکی در تهران افزایش یافت

در پی انتشار ویروس کرونا، اداره دامپزشکی پایتخت پروتکل های نظارتی درخصوص ارتقا بهداشت فردی متصدیان وکارکنان مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و مراکز بسته بندی و قطعه بندی و سرد خانه های شهر تهران که به نحوی در ارتباط با فرآورده های خام دامی هستند را تشدید کرد.

نظارت های بهداشتی دامپزشکی در تهران افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، مجید محمدیان رئیس اداره دامپزشکی شهر تهران با اعلام این خبر افزود؛ در پی انتشار ویروس کرونا درسطح کشور و همچنین شهر تهران ، اداره دامپزشکی پایتخت  پروتکل های نظارتی در خصوص ارتقا  بهداشت فردی متصدیان و کارکنان مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و همچنین افراد شاغل در مراکز بسته بندی و قطعه بندی و سرد خانه های شهر تهران که به نحوی در ارتباط با فرآورده های خام دامی می باشند را تشدید کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از لوازم بهداشتی همچون ماسک، دستکش، کلاه ولباس کار توسط شاغلین واحدها با جدیت بیشتری موردتوجه بازرسان قرار می گیرد، ضد عفونی لوازم و ادوات کار و محیط فعالیت را ضروری دانست.

محمدیان خاطر نشان کرد  هیچگونه ابتلا در حیوانات خانگی و دام ها بوسیله این نوع از ویروس گزارش نشده و تنها در صورت تماس حیوانات و یا فرآورده های خام دامی با شخص مبتلا ،بعنوان ناقل مکانیکی  امکان جابه جایی ویروس فراهم می شود.

وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای کلیه شهروندان، کنترل این ویروس را نیازمند عزمی همگانی دانست و افزود: اداره دامپزشکی شهر تهران آماده هرگونه همکاری بین بخشی با دانشگاه های علوم پزشکی  و اداره بهداشت شهر تهران است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید