Iranian Agriculture News Agency

بازدید یک روزه بهره برداران بخش کشاورزی پردیس از گلخانه های ورامین و پیشوا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس از بازدید یک روزه آموزشی ترویجی بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان پردیس از گلخانه های ورامین و پیشوا خبر داد.

بازدید یک روزه بهره برداران بخش کشاورزی پردیس از گلخانه های ورامین و پیشوا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، در راستای توسعه و اجرای گلخانه های به روز و پیشرفته در شهرستان پردیس،  بازدید آموزشی ترویجی از شهرک گلخانه ای حصارگلی و دیگر گلخانه های شهرستان ورامین و پیشوا توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پردیس برگزار شد.

این بازدید با هماهنگی و برنامه ریزی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پردیس و با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت عمران و توسعه دیار تماشا وابسته به دانشگاه علم و صنعت ایران  برگزار شد.

قریشی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پردیس با اشاره به ضرورت تغییر سیاست‌های الگوی کشت در منطقه و کشت محصولات گلخانه ای، هدف از این بازدید آموزشی را آشنایی متقاضیان و بهره برداران با انواع روش های کشت محصولات گلخانه ای عنوان کرد.

بازدیدکنندگان ازچندین گلخانه کشت صیفی جات و گل های آپارتمانی و کاکتوس بازدید کردند که طی آن هر یک از تولید کنندگان، درخصوص نحوه کشت و پرورش، دوره رشد ، بازار فروش ،میزان سرمایه گذاری و .... اطلاعاتی را در اختیار بهره برداران قرار داد.

قریشی درجریان این بازدید با اشاره به ضرورت انجام روش های نوین کشاورزی با مصرف بهینه آب و تولید حداکثر محصول و توجه به کیفیت و بازارپسندی محصولات کشاورزی، در خصوص روش های اجرای سازه های جدید گلخانه‌ای، انواع محصولات کشت شده، سیستم های هوشمند وخنک کننده گلخانه ها، روش های کشت آماده سازی بستر، روش های نگهداری و بسته بندی و در نهایت موضوعاتی در خصوص بازاریابی و فروش محصولات تولیدی در گلخانه ها توضیحات مبسوطی ارائه داد.

قریشی با اشاره به موقعیت و پتانسیل های کشاورزی موجود در شهرستان ، بر ضرورت بهره مندی از گلخانه های کوچک مقیاس در راستای اشتغال زایی وکسب درآمد  در شهرستان پردیس تاکید کرد و خواستار مشارکت جدی دهیاران و  شناسایی ظرفیت و پتانسیل های موجود در روستاها توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان  در این زمینه شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید