Iranian Agriculture News Agency

با افتتاح 100هزارتن سردخانه در دهه فجر؛

ظرفیت سردخانه ای کشور به ۵.۲ میلیون تن خواهد رسید

معاون صنایع تبدیلی و کسب و کار وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دهه فجر ۱۰۰ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای در کشور افتتاح می شود که ظرفیت سردخانه‌ای کشور به ۵.۲ میلیون تن خواهد رسید.

ظرفیت سردخانه ای کشور به ۵.۲ میلیون تن خواهد رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، مهدی کاظم نژاد در مراسم تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان تهران که با حضور انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در جهاد کشاورزی ری برگزار شد، اظهار داشت: با همه تلاش‌های امریکایی‌ها در تحریم درسال ۵۶ اگر ۲۵ میلیون تن تولید داشتیم امروز ۱۲۵ میلیون تن تولید در کشور داریم و این اتفاق جز با تلاش شما فعالان بخش کشاورزی و مدیران بخش‌های مختلف میسر نشده است.

کاظم نژاد افزود: مفتخر هستیم که اعلام کنیم در دهه فجر ۱۰۰هزارتن ظرفیت سردخانه‌ای در کشور به بهره برداری می‌رسانیم و این به این معنا است که ظرفیت سردخانه‌ای کشور به ۵.۲ میلیون تن خواهد رسید.

وی گفت: با یک شاخص ساده می‌گوئیم که آمریکایی‌ها با تمام مانورهای تبلیغاتی که دارند سرانه هر فرد در سردخانه هایشان حدود ۷۰ کیلوگرم به ازای هر فرد است و اروپایی‌ها نیز به ازای هر فرد ۵۰ کیلوگرم سرانه سردخانه‌ای دارند و ما با عدد اعلام شده کنونی برای هر فرد حدود ۶۰ کیلوگرم سرانه ظرفیت سردخانه‌ای داریم و در تلاش هستیم این عدد را بالاتر ببریم.

معاون صنایع تبدیلی و کسب و کار وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: باید با ایجاد زیرساخت‌ها، تقاضا و تولید محور باشیم و با کاهش ضایعات همراه شویم و چاره‌ای جز فراهم کردن زیرساخت‌ها در زمینه بهبود امنیت غذایی نداریم.

وی در ادامه به ارائه تسهیلات کشاورزی اشاره کرد و گفت: تقاضای ما این است که بانک‌ها ۲۵ درصد تسهیلاتشان را به بخش کشاورزی اختصاص دهند متأسفانه تا کنون این اتفاق نیافتاده است و در برخی مواقع تا ۱۶ درصد اتفاق افتاده است.

کاظم نژاد بیان کرد: آنچه که باید به آن بپردازیم افزایش بهره وری است و در استان تهران توجه خوبی به این موضوع شده است و همه باید کمک کنند که بهره وری در اب صورت بگیرد.

وی افزود: در دنیای رقابتی امروز چاره‌ای جز نگاه بازار محور نداریم و دلیل مشکل ما در صادرات این است که ما به بازارهای هدف پایدار به خوبی توجه نکرده‌ایم، به طور مثال عراق بازار هدف است اما بازار پایدار محسوب نمی‌شود و باید ارتباط بین تجار و تولیدکنندگان ما در این زمینه برقرار شود.

معاون صنایع تبدیلی و کسب و کار وزارت جهاد کشاورزی نکته دوم را استمرار در صادرات بیان کرد و اظهار داشت: ما در صادرات استمرار نداریم و خرده پا بودن سبب می‌شود استمرار ایجاد نشود و وقتی تولید ما صادرات محور باشد به خودی خود بهره ور می‌شود و قیمت تمام شده ما کمتر خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید