Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور عشایر استان تهران هشدار داد:

عشایر استان تهران در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند

مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به پیش بینی بارش برف و برودت شدید هوا و کولاک در مناطق کوهستانی اعلام کرد: از عشایر می خواهیم از حضور در این مناطق خودداری کنند.

عشایر استان تهران در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، هاتف ممیزی مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به هشدار هواشناسی، گفت: از عشایر می خواهیم از چادر زدن در فضای باز به ویژه در مناطق کوهستانی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: تا اطلاع ثانوی عشایر از چرای دام در مراتع خودداری کنند و جهت جلوگیری از خسارات و حادثه احتمالی، از بردن دام در فضای باز و مراتع خودداری کنند.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: این جامعه تولید کننده با دارابودن ۷۰۰ هزار دام سبک از عمده تامین کنندگان دام سبک استان و حدود ۲۰ درصد گوشت قرمز را تولید میکنند؛ به همین منظور برای جلوگیری از هر گونه آسیب به دام های عشایر از چرای دام در مراتع خودداری کنند.

به گفته وی، در بارندگی سال گذشته نیز با همکاری تیم های هلال احمر شهرستان فیروزکوه چند خانوار عشایری در محاصره برف گرفتار شدند که نسبت به نجات این افراد اقدام شد.

ممیزی تاکید کرد: نوع زندگی عشایر وابسته به دام و مراتع است اما با توجه به هشدار هواشناسی از این جامعه تولید کننده میخواهیم تا اطلاع ثانوی از چرای دام و حضور در مراتع و مناطق کوهستانی خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بارش برف در مناطق شمالی و شرقی استان شروع شده و به نظر می رسد تا ساعات آینده این بارش به مناطق جنوبی و غربی استان می رسد.

مدیر امور عشایر استان تهران همچنین از عشایر خواست از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید