Iranian Agriculture News Agency

بیش از ۵ هزار رستوران تهران زیر ذره بین دامپزشکی

بیش از ۵۰۰۰ رستوران،کترینگ،کبابی و جگرکی در سطح شهر تهران وجود دارد که به صورت دوره ای و مستمر بازدید می شوند و مورد ممیزی و پایش قرار می گیرند.

بیش از ۵ هزار رستوران تهران زیر ذره بین دامپزشکی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، مجید محمدیان رئیس اداره دامپزشکی تهران با اعلام این خبر افزود؛رستوران ها و مراکز طبخ غذا در تهران به عنوان یکی از بزرگ ترین و مهم ترین مصرف کنندگان گوشت و سایر فرآورده های خام دامی مطرح می باشند که در صورت کنترل نشدن و عدم نظارت دقیق بر فرآورده های خام دامی آنها،نتایج فاجعه باری گریبانگیر پایتخت نشینان خواهد شد.

وی با بیان اینکه متصدیان رستوران ها ملزم به رفع نواقص ساختاری و همچنین بهداشتی در سریعترین زمان ممکن می‌شوند، نقص های بحرانی و تخلفات بهداشتی نظیر فساد محصولات  و استفاده از فرآورده های خام دامی غیر مجاز را عامل اصلی پلمپ رستوران های سطح شهر تهران دانست.

وی افزود؛ بیش از ۵۰۰۰ رستوران،کترینگ،کبابی و جگرکی در سطح شهر تهران وجود دارد که بصورت دوره ای و مستمر بازدید می شوند و مورد ممیزی و پایش قرار می گیرند.

محمدیان در پایان از اجرای  طرح  ویژه جهت بازرسی از مراکز طبخ و رستوران های پایتخت در ماه های اخیر خبر داد و اعلام کرد اولویت در بازرسی از مراکزی است که شکایت مردمی داشته اند.

وی تنها مرجع مسئول و دارای صلاحیت درخصوص فرآورده های خام دامی را کارشناسان دامپزشکی دانست و از عموم شهروندان درخواست کرد درصورت بروز هرگونه مشکل در این حوزه ، با واحد بهداشت و نظارت بر فرآورده های خام دامی این اداره به شماره ۰۲۱۶۶۵۹۱۰۰۵تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید