Iranian Agriculture News Agency

اختصاص۲۰میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای حفظ و صیانت ازخاک درشهرستان پردیس

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: ۲۰میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای حفظ وصیانت ازخاک درشهرستان پردیس اختصاص یافته که منجر به ۴۰۰هکتار عملیات آبخیزداری، کپه کاری و احداث سیل بند در روستاهای اطراف شهرستان پردیس خواهد شد.

اختصاص۲۰میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای حفظ و صیانت ازخاک درشهرستان پردیس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، اولین جلسه شورای راهبری بخش کشاورزی شهرستان پردیس به ریاست جهاد کشاورزی شهرستان وبا حضور روسای هشت اداره مربوطه ازجمله منابع طبیعی، محیط زیست، دامپزشکی، کار و رفاه اجتماعی، تعاون و... در راستای رونق تولید، تکریم ارباب رجوع و بررسی مشکلات پیش روی بهره برداران کشاورزی وهمچنین رایزنی در مورد مسائل مشترک و فی مابین برگزار شد.

سید محمد قریشی، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پردیس درحاشیه این جلسه اظهار کرد: این نشست برای اولین بار درشهرستان و با موضوعاتی مانند تغییر کاربری، تداخلات، پیشگیری ازبیماری های شایع دام وطیور منطقه، عملکرد دامپزشکی  و... برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مباحثی ازجمله تبادل نظر درخصوص مناطق چهارگانه محیط زیستی، تعیین تکلیف پلاک های دارای تداخل اصلی و فرعی، مشکلات عشایری، آلودگی خاک و... مطرح شد.

قریشی با تاکید بر ضرورت برگزاری کمیته های تخصصی فی مابین ادارات منابع طبیعی و امور اراضی شهرستان پردیس گفت: این جلسات در طی دو هفته یک بار اعلام و به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان پردیس ادامه داد: گزارش اقدامات دامپزشکی مبنی بر واکسیناسیون دام وطیور ارائه و مقرر شد ماهیانه موجودی واکسن های دامپزشکی  تعداد واکسیناسیون انجام شده به این مدیریت اعلام شود.

قریشی تاکید کرد: درپایان جلسه شورای راهبری جلسه دیگری با حضور مسوولان مربوطه در خصوص پدافند غیرعامل برگزار و مسئولان با اشاره به اهمیت و ضرورت حفظ و حراست از منابع خاکی شهرستان در راستای تامین امنیت غذایی در پدافند غیرعامل و لزوم افزایش توانمندی دستگاه‌های متولی تاکید داشتند.

این مقام مسئول با تاکید بر این موضوع که آلودگی به صورت گسترده درمنابع خاکی کشور وارد شده بیان کرد: این آلودگی به صورت عمدی و یا سهوأ سلامت انسان را مستقیم و یا غیرمستقیم به مخاطره می‌اندازد و همکاری دستگاه‌های مرتبط با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در کاهش این خطرات بسیار موثر است.

رئیس جهاد کشاورزی اذعان کرد: برای حفظ و صیانت از خاک در شهرستان پردیس اعتباری ۲۰ میلیارد ریالی از اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافته که منجر به حدود ۴۰۰ هکتار عملیات آبخیزداری، کپه کاری، درختکاری و احداث سیل بند در روستاهای اطراف شهرستان پردیس خواهد شد.

بنابراین گزارش طی دو جلسه متوالی در محل اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس اعضا با تایید هفت مصوبه کاربردی به کار خود پایان داده و پس از آن تعدادی از مسوولان از گلخانه گل، سبزی و سیفی کاری روستای طاهر آباد بازدید و مسایل و مشکلات بهره بردار این مرکز را جهت رفع موانع تولید مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید