Iranian Agriculture News Agency

حفاظت از اراضی ملی با اجرای طرح کاداستر

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: طرح کاداستر تشخیص حدود و موقعیت اراضی ملی و دولتی و مستثنیات است که موجب جلوگیری از تصرف و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی خواهد شد.

حفاظت از اراضی ملی با اجرای طرح کاداستر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، حسن ردائی که در دهمین جلسه کارگروه رفع موانع تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و دولتی استان تهران سخن می گفت افزود: با اجرای طرح ملی کاداستر و صدور اسناد تک برگ کاداستری مالکیت دولت بر روی اراضی ملی و دولتی تثبیت شده و بدین صورت حقوق مردم و دولت به خوبی حفظ خواهد شد.

وی به تعامل خوب و موثر بین دو دستگاه منابع طبیعی و ثبت اسناد استان تهران اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع کاداستر، این کارگروه مشترک هر هفته تشکیل جلسه داده و پلاک های حساس مورد بررسی قرار گرفته و موانع مرتبط برای اجرای هرچه سریعتر این طرح برطرف می شود.

معاون حفاظت و امور اراضی استان تهران ادامه داد: در دهمین جلسه کارگروه مشترک کاداستر منابع طبیعی و ثبت استان تهران ضمن بررسی مصوبات قبلی، 8پلاک ثبتی مهم و حساس از حوزه استحفاظی شهرستان شمیرانات و 4 پلاک ثبتی از حوزه استحفاظی شهرستان شهریار نیز مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در این جلسه علاوه بر حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران و تعدادی از مدیران ستادی و شهرستانی این اداره کل، رؤسای واحدهای ثبتی فشم، لواسان، شمیران و رباط کریم نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید