Iranian Agriculture News Agency

نیمی از اراضی زراعی استان تهران تحت بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از مهلت بیمه محصولات کشاورزی تا پایان دی ماه خبر داد و گفت: تاکنون حدود 16هزارهکتار از اراضی زراعی استان تهران تحت بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

نیمی از اراضی زراعی استان تهران تحت بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، مصطفی جلیلی گفت: 16هزارهکتار از مساحت زیرکشت محصولات زراعی استان تاکنون بیمه شده است که از این میزان 9964هکتار بیمه گندم کشت آبی و 3956هکتار جو کشت آبی بیشترین سطح را داشته اند.

وی با بیان اینکه 72 درصد کلزای کشت شده استان تهران درسال جاری بیمه شده است، افزود: 1892 هکتار از سطح کلزای کشت شده استان تهران در سال زراعی جاری تحت بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد.

جلیلی هم چنین از بیمه 4هزارهکتار از باغات استان در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به تمدید مهلت بیمه محصولات زراعی و باغی تا پایان دی ماه از کشاورزان درخواست می‌شود نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و دامی خود اقدام کنند.

جلیلی تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌های پاییزه در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته لازم است همه کشاورزان، باغداران و بهره برداران کشاورزی استان به منظور اطمینان خاطر و جلوگیری از خسارات احتمالی، با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان محصولات کشاورزی و دامی خود را بیمه کنند.

گفتنی است براساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ۵۶ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی که کشاورزان مجاز به کشت آن هستند، توسط دولت پرداخت می‌شود و ۴۶ درصد حق بیمه را کشاورز می‌پردازد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید