Iranian Agriculture News Agency

۳۰ رأس دام سنگین و سبک در دماوند پلاک کوبی شدند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: طرح پلاک کوبی برای ۳۰ رأس دام سنگین وسبک درسطح شهرستان دماوند جهت جلوگیری از قاچاق دام انجام می‌گیرد.

۳۰ رأس دام سنگین و سبک در دماوند پلاک کوبی شدند

به گزارش ایانا در استان تهران، حسین اردلانی با بیان اینکه حدود درشهرستان دماوند حدود ۸۰ هزار رأس دام سنگین و سبک وجود دارد که از این تعداد ۴هزار رأس از آن ها سنگین هستند، اظهار داشت: برای دام سنگین ۱۳۷مورد پلاک کوبی انجام شده و ۳۰رأس نیز درحال انجام است.

وی افزود: روند پلاک کوبی براساس قراردادی بین وزارتخانه با اتحادیه دامداران استان تهران به عنوان پیمانکار انجام می‌شود، اتحادیه با تعاونی‌های دامداران شهرستان قرارداد بسته و این تعاونی‌ها از طریق شرکت عامل تلقیح واکسن، پلاک کوبی‌ها را انجام می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه دامداران از طرح پلاک کوبی استقبال نمی‌کنند، افزود: برای انجام این مهم از اهرم واکسن یا بیمه دام استفاده می‌کنیم، شبکه دامپزشکی در این خصوص کمک کرده است البته واکسن را نیز نمی‌توانیم تحمیل کنیم و این یک نوع درخواست است.

اردلانی عنوان کرد: هزینه‌ها چندان زیاد نیست، برای پلاک کوبی دام سنگین اگر تعداد رأس دام بیش از ۴۰ رأس باشد هر رأس ۶۳۰۰ تومان هزینه دارد و برای شناسنامه‌دار کردن خیلی زیاد نیست هرچند در این شرایط اگر بشود کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: هزینه مذکور برای کمتر از ۴۰ رأس دام با توافق طرفین برای هر رأس حداکثر ۸۳۰۰ تومان است که پلاک کوبی دام در ورود و خروج دام بسیار مؤثر است و مانع از قاچاق آن می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: از اهرم‌های بیمه‌ای و تلقیح واکسن برای طرح پلاک کوبی دام استفاده می‌شود، از آنجا که امسال بیمه دام اجبار شده است در زمان بیمه نیز پلاک کوبی می‌کنیم اما باز هم نمی‌توانیم منوط کنیم و قانون اجازه نداده است.

وی بیان کرد: برای استقبال بیشتر دامداران جهت پلاک کوبی اطلاع‌رسانی از طریق خبرنگاران، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید