Iranian Agriculture News Agency

بازدید نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی از قطب گلخانه های استان تهران

نماینده ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی و هیات همراه در سفر به شهرستان‌های پیشوا و پاکدشت از پروژه‌های بخش کشاورزی جنوب شرق استان تهران بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، در ادامه سفر به شهرستان پیشوا به عنوان قطب سبزی وصیفی کشور، از بزرگترین کارخانه تولید شیر خشک خاورمیانه با نام "شمه شیر" این شهرستان که با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در حال احداث است، بازدید کرد.

کارخانه شمه شیر در زمینی به مساحت ۶ هکتار و بنای حدود ۲۳ هزار متر مربع در روستای چالتاسیان شهرستان پیشوا در حال احداث است‌. این کارخانه در صورت راه‌اندازی بزرگترین کارخانه تولید شیرخشک خاورمیانه است و علاوه بر شیر خشک، کره پاستوریزه و خامه نیز تولید خواهد کرد‌.

ظرفیت تولید سالانه این کارخانه، ۳۵۰۰ تن شیرخشک پرچرب، ۲۶ هزار تن شیرخشک کم‌چرب، ۷۵۰۰ تن کره پاستوریزه و ۸۱۰۰ تن خامه است و در صورت راه‌اندازی هر دو فاز این کارخانه، ۸۰۰ نفر به‌ صورت مستقیم و دو برابر این تعداد به ‌صورت غیرمستقیم‌ مشغول به کار می‌شوند.

در ادامه سفر حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی به جنوب شرق استان تهران، پروژه تولید نشاء مکانیزه شرکت گل و گیاه خاورمیانه واقع در شهرک گلخانه‌ای گلفام نیز مورد بازدید قرار گرفت.

این پروژه ۲.۶ هکتاری، در فاز نخست توان تولید یک میلیون نشاء در سال را دارد و فاز دوم نیز در حال اجراست.

هدف از اجرای این پروژه تامین نیاز کشور به اندام‌های گل‌های زینتی، کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز بوده و با اجرای آن برای ۳۲۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

بنابه این گزارش، همچنین در این سفر گلخانه ۴ هزار متر مربعی گل زینتی به همت ۸ تن از گلخانه‌داران شهرستان پاکدشت با هدف صادراتی با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، فرماندار پاکدشت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و هیات همراه در شهرک گلفام پاکدشت کلنگ‌زنی شد.

بازدید از دامداری ۹ هزار راسی در پیشوا

دامداری ۹ هزار راسی صفاری در پیشوا از دیگر پروژه‌های مورد بازدید نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و هیات همراه بود.

دامداری صفاری در دو واحد ۴۵۰۰ راسی و در مجموع با داشتن ۹ هزار راس گاو گوشتی و شیری با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا نقش به سزایی را در تولید شیر و گوشت استان تهران عهده‌دار است.

بازدید از سردخانه ۱۴ هزار تنی پاکدشت

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه این سفر، از سردخانه ۱۴ هزار تنی محصولات کشاورزی پاکدشت بازدید کرد.

عملیات اجرای سردخانه کریمی واقع در شهرک صنعتی خوارزمی که یکی از بزرگترین سردخانه‌های استان تهران به شمار می‌آید،‌ با زیربنای ۱۲۳هزار مترمربع با ظرفیت نگهداری سالانه ۱۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در حال تکمیل است و در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

با بهره‌برداری از این پروژه که با ۳۰ میلیارد تومان هزینه احداث شده،‌ ۱۲۰ نفر به طور مستقیم و ۲۰۰ نفر غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

همچنین روند اجرای این پروژه و اراضی در نظر گرفته جهت اجرای ۶۸۰۰ مترمربع گلخانه توسط این شرکت تعاونی واقع در شهرک صنعتی خوارزمی شریف آباد پاکدشت مورد بررسی قرار گرفت.

ظرفیت سردخانه‌های استان تهران به ۴۰۰ هزار تن افزایش یافت

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در حاشیه بازدید از سردخانه ۱۴ هزار تنی محصولات کشاورزی پاکدشت اظهار داشت: ظرفیت سردخانه‌های استان تهران در سال ۹۶، ‌۱۸۰ هزار تن بود که طی دو سال دو برابر شده و امروز به ۴۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

ذوالفقاری افزود: همچنین راه‌اندازی ۶۰۰ هزار تن سردخانه در استان تهران در حال اجراست که از ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است؛‌ به این ترتیب،‌ ظرفیت سردخانه‌های استان تهران به یک میلیون تن می‌رسد.

وی همچنین از ظرفیت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تنی صنایع بسته‌بندی استان تهران خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید