Iranian Agriculture News Agency

اجرای اقدامات پیشگیرانه و کنترلی درخصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در پایتخت

با عرضه‌کنندگان مرغ زنده برخورد می‌شود

باتوجه به شروع فصل سرما و احتمال شیوع بیماری خطرناک آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اداره دامپزشکی شهر تهران بازدید ونمونه برداری از مراکز عرضه طیور و همچنین مزارع پرورش صنعتی طیور را در در دستور کار خود قرار داده است.

با عرضه‌کنندگان مرغ زنده برخورد می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، مجید محمدیان با اعلام این خبر افزود: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال شیوع بیماری خطرناک آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اداره دامپزشکی شهر تهران بازدید و نمونه برداری از مراکز عرضه طیور و همچنین مزارع پرورش صنعتی طیور را در در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون گزارشی از شیوع این بیماری در جمعیت پرندگان پایتخت گزارش نشده،از اعزام تیم تخصصی نمونه برداری این اداره به محل هایی که گزارش تلفات پرندگان آزاد پرواز و مهاجرشده بود، در سریعترین زمان ممکن خبر داد.

محمدیان از اهم فعالیت های این اداره در کنترل و پیشگیری از این بیماری را برخورد با عرضه کنندگان مرغ زنده که اقدام به کشتار غیر مجاز می نمایند عنوان کرد.

وی هم چنین در خصوص برنامه ریزی های در حال انجام اداره دامپزشکی تهران گفت: برخورد با عرضه وکشتارکنندگان مرغ زنده  در سطح شهر، پایش و مراقبت فعال مراکزمجازخرید و فروش پرندگان، پایش باغ پرندگان، پارک ها ودریاچه خلیج فارس، تشدید اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای در واحدهای عرضه ورستوران ها، نظارت مستمر و دقیق بر سامانه مرغ بهمن، رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص وجود تلفات در پرندگان آزاد پرواز و الزام تزریق واکسن آنفولانزا برای پرورش دهندگان طیور صنعتی درحال اجراست.

مجید محمدیان در پایان به شهروندان توصیه کرد درصورت مشاهده هرگونه تلفات غیرمتعارف در پرندگان آزاد پرواز(کبوتر،کلاغ و...) مراتب را جهت پیگیری فنی از طریق شماره تلفن 02166591005 اطلاع‌رسانی کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید