Iranian Agriculture News Agency

صندوق‌های خرد زنان زمینه اشتغال بانوان روستایی را فراهم می‌کند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری ، زمینه را برای ایجاد فرصت‌های شغلی بانوان فراهم می‌کند و لازم است تا بانوان روستایی به سمت تشکیل این صندوق‌ها حرکت کنند.

صندوق‌های خرد زنان زمینه اشتغال بانوان روستایی را فراهم می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، مرکز تولید میوه و سبزی خشک زنان کارآفرین عضو صندوق خرد زنان ورامین با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال و در راستای ترویج فعالیت اقتصادی بانوان و حمایت از اعضای صندوق خرد زنان روستایی و عشایری با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران، مدیریت هماهنگی ترویج سازمان، مدیر جهاد کشاورزی ورامین و سایر مسئولان در بخش جوادآباد ورامین افتتاح شد.

ثریا شارقی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در حاشیه این مراسم  گفت: صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری که با سرمایه بانوان و کمک دولت تشکیل می‌شود، نقش مهم و موثری در ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، به دور از برخی از بروکراسی‌های اداری دارد و لازم است تا بانوان، برای تولید و اشتغال به سمت ایجاد این صندوق‌ها درماطق روستایی حرکت کنند.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات حوزه اشتغال بانوان، عدم آگاهی از نحوه دریافت تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید است چرا که دولت برای حمایت از اشتغال بانوان به ویژه بانوان روستایی محدودیتی ندارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران تصریح کرد: اگر بانوان در قالب صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری، طرح‌های خود را به واسطه جهاد کشاورزی، به صندوق کارآفرینی امید ارائه دهند، می‌توانند از تسهیلات ویژه‌ای که دولت به این منظور اختصاص داده برخوردار شوند.

شارقی با اشاره به حمایت دولت از زنان تحت پوشش نهادهای حمایتی گفت: این افراد برای دریافت تسهیلات، با مشکل ضامن مواجه بودند که این نهادها ازجمله کمیته امداد تلاش دارند تا برای ارائه تضامین بانکی شرایط ویژه‌ای را فراهم کنند تا این تسهیلات، به متقاضیان ارائه شود.

وی گفت: برخی از بانوان برای راه‌اندازی کسب وکار، به سرمایه اندکی نیاز دارند که این سرمایه ازسوی دولت تأمین و در اختیار آنان قرار می‎گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران با تأکید بر نقش موثر صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری در ایجاد فرصت‌های شغلی برای بانوان گفت: در حال حاضر شهرستان‌های ورامین و دماوند بیشترین تعداد صندوق خرد زنان را در استان تهران تشکیل داده‎اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید