Iranian Agriculture News Agency

توسعه صنایع تبدیلی به کشاورزی پایدار می انجامد

فرآوری نیمی از تولیدات کشاورزی در استان تهران

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی به کشاورزی پایدار می انجامد، گفت: نیمی از مواد خام تولیدی بخش کشاورزی در استان تهران فرآوری می شود.

توسعه صنایع تبدیلی به کشاورزی پایدار می انجامد

به گزارش ایانا در استان تهران، محمد ترکیان در بازدید از تعدادی از کارخانجات فرآوری محصولات کشاورزی که باحضور جمعی از خبرنگاران انجام شد، افزود: سهمیه استان تهران در جذب مواد خام کشاورزی امسال از سوی وزارت جهاد کشاورزی، ۱۱۹ هزار و ۲۰۰ تن ابلاغ شده که با گذشت بیش از ۹ ماه از سال بیش از ۸۰ درصد این میزان در استان جذب شده است.

وی با بیان اینکه فرآوری محصولات کشاورزی از ضایعات این محصولات جلوگیری می کند خاطرنشان کرد: با فرآوری محصولات کشاورزی ارزش افزوده و بهره وری بیشتری پیدا می کند و همچنین مدت نگهداری آن افزایش و با قابلیت بسته بندی و عرضه به بازار زمینه صادرات محصولات کشاورزی فراهم می شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران یادآور شد: سالانه ۵.۵ میلیون تن محصولات زراعی، باغی، دامی، لبنی و پروتئینی در استان تهران تولید می شود که بیش از ۳ میلیون تن از این محصولات فرآوری و به بازار مصرف می رود.

وی درباره زیرساخت های بخش صنایع کشاورزی در استان تهران نیز گفت: در سال گذشته ۵۵ طرح و امسال نیز تاکنون ۳۵ طرح در بخش فرآوری محصولات کشاورزی در استان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گفته ترکیان، در حال حاضر وضعیت فرآوری محصولات در استان تهران قابل قبول است و در زمینه فرآوری محصولاتی همچون رب، میوه خشک و سبزیجات حرف های زیادی برای گفتن داریم و این محصولات به بازارهای جهانی راه پیدا کرده اند.

وی تاکید کرد: دولت نیز در این زمینه حمایت های خوبی انجام داده و با دادن تسهیلات بانکی صادرکنندگان را راغب می کند که در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید