Iranian Agriculture News Agency

بازدید مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور از بزرگترین مجتمع دامپروری استان تهران

مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت جهاد کشاورزی از پروژه های شاخص دامپروری و گلخانه ای شهرستان پیشوا بازدید کردند.

بازدید مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور از بزرگترین مجتمع دامپروری استان تهران

به گزارش ایانا در استان تهران، مسجدی رئیس امور آب کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه دوتن ازمعاونین و کارشناسان این حوزه و قاسمی مدیرکل بودجه وزارت جهادکشاورزی، ذوالفقاری رییس سازمان و سایر مسئولان از پروژه های شاخص دامپروری و گلخانه ای شهرستان پیشوا بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید، شرکت گاوداری تلیسه (صفاری) با هدف بررسی اقتصادی طرح های درحال اجرای این مجموعه به منظور کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری و تولید شیر وگوشت و استفاده از علوفه های جایگزین در تغذیه گاوشیری ونحوه صرفه جویی در مصرف آب در تولید علوفه دام مورد بازدید قرار گرفت.

این واحد نمونه، درسال 1386 با دارا بودن بیش از 4000 راس دام مولد وتولید 60تن شیر در روز آغاز به کار کرد که هم اکنون به عنوان یکی از بزرگترین دامپروری های کشور به شمار می رود.

این واحد برای 50نفر به صورت مستقیم و 30نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

گاوداری و مزرعه نمونه صفاری الگوی موفقی است که با رویکرد توسعه پایدار، افزایش راندمان آب و مدیریت پسماند به دنبال اجرای طرح نوینی با هدف بهبود و توسعه در بخش دامپروری است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید