Iranian Agriculture News Agency

پیشوا، قطب کشت گلخانه ای کشور موردبازدید مسئولان قرار گرفت

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در بازدید مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور از قطب کشت گلخانه ای کشور اظهار داشت: هم‌اکنون شهرستان پیشوا به‌عنوان قطب کشت گلخانه‌ای معرفی‌شده و به‌عنوان الگویی برای گسترش این کشت در کشور به‌حساب می‌آید.

پیشوا، قطب کشت گلخانه ای کشور موردبازدید مسئولان قرار گرفت

به گزارش ایانا در استان تهران، مسجدی رئیس امور آب کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه دوتن ازمعاونین و کارشناسان این حوزه و قاسمی مدیرکل بودجه وزارت جهادکشاورزی، ذوالفقاری رییس سازمان و سایر مسئولان از پروژه های شاخص دامپروری وگلخانه ای شهرستان پیشوا بازدید کردند.

در این سفر، مجموعه گل و گیاه کبریایی زاده در روستای قلعه سین از توابع بخش مرکزی شهرستان پیشوا به عنوان تولید کننده نمونه استان تهران مورد بازدید قرار گرفت.

ذوالفقاری در خصوص این مجموعه گفت: مجموعه گل و گیاه کبریایی زاده با سرمایه گذاری شخصی مبلغ ۳۰ میلیارد ریال و اختصاص اعتبار بانکی به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال مجموعاً با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریال در سال ۹۲ به بهره برداری کامل رسید.

وی ادامه داد: این مجموعه با بهره گیری از تخصص و تجربه افراد مرتبط به تولید پایه های آنتریوم و رز مشغول است که می تواند بخشی از نیاز تولیدکنندگان داخلی را برآورده سازد.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، هم اکنون این مجموعه باتولید بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار شاخه گل آنتریوم در سال بزرگترین تولیدکننده آنتریوم در خاورمیانه است که با توجه به ظرفیت بالای تولید به بازارهای بین المللی گل نظیر روسیه وارد شده و با تکیه بر کیفیت بالای محصولات در این عرصه با رقبای اروپایی نظیر هلند و فرانسه رقابت می کند.

ذوالفقاری در بازدید مسئولان از گلخانه های برادران اردستانی در روستای حبیب آباد پیشوا اظهار داشت: گلخانه ۱۳۰ هکتاری برادران اردستانی در فضایی به مساحت ۱۳۰ هکتار احداث شده و عمده کشت آنها خیار است و ۷۰۰۰ متر زیر کشت فلفل و ۳۰۰۰ متر زیر کشت گوجه نیز زیر کشت دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید