Iranian Agriculture News Agency

۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی دماوند زیر کشت کلزا رفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از کسب رتبه دوم کشت کلزا توسط این شهرستان در استان تهران خبر داد و گفت: ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی دماوند زیر کشت محصول کلزا قرار دارد.

۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی دماوند زیر کشت کلزا رفت

به گزارش ایانا در استان تهران، حسین اردلانی با بیان این مطلب افزود: یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی کشت دانه‌های روغنی به ویژه کلزا بوده و منطقه دماوند به تبعیت از این سیاست این امر مهم را در برنامه کاری خود داشته و در سال‌های گذشته سطوحی از کلزا زیرکشت رفته است.

وی افزود: سطح زیرکشت کلزا در شهرستان دماوند افزایش یافته است و توانسته‌ایم نسبت به تعهد ابلاغی که ۵۲ هکتار بوده است حدود ۴۳ هکتار کشت انجام دهیم، در این رابطه با حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رتبه دوم را در تحقق سطح زیرکشت تعیین شده برای شهرستان‌های استان تهران کسب کرده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: امیدواریم با موفقیت آمیز بودن این کشت‌ها، کلزا به عنوان الگوی کشت جدید در شهرستان دماوند ادامه دار باشد و در آینده شاهد توسعه کشت این محصول باشیم.

اردلانی اضافه کرد: بیشترین سطح زیرکشت کلزا در منطقه هومند آبسرد می‌باشد و مقداری کشت نیز در سربندان و مرکز جهاد کشاورزی رودهن بوده است.

وی ادامه داد: تسهیلاتی که برای این امر مهم داده شده شامل بذور گواهی‌شده یارانه دار بوده که در اختیار کشاورزان قرار گرفته است، همچنین دستگاه کاشت این محصول را به طور رایگان در اختیار کشاورزان قرار داده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند افزود: علاوه بر این، کارشناسان برای تمامی مباحث فنی به طور ویژه سر کشت حضور پیدا کردند و صفر تا صد مرحله کشت با حضور و نظارت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید