Iranian Agriculture News Agency

با کاشت ۶۱هزارنهال درملارد و ۳۹هزار اصله نهال جنگلی در وردیج و آبعلی؛

طرح بسیج همگانی نهالکاری در استان تهران آغاز شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با اشاره به اجرای طرح بسیج همگانی نهالکاری گفت: ۶۱هزار بوته آتریپلکس در ملارد و ۳۹ هزار اصله نهال جنگلی نیز دروردیج و آبعلی کاشته می شود.

طرح بسیج همگانی نهالکاری در استان تهران آغاز شد

به گزارش ایانا در تهران، احمد طاهری صبح امروز شنبه در مراسم آغاز طرح بسیج همگانی نهالکاری در استان تهران که در منطقه اخترآباد شهرستان ملارد و با حضور کامران پور مقدم، رئیس شورایعالی سازمان جنگل های کشور برگزار شد اظهار داشت: شاهد حضور و مشارکت پررنگ اقشار مختلف مردم و دیگر دستگاه ها و نهادها در اجرای طرح بسیج همگانی نهالکاری هستیم.

وی به کاشت ۱۰۰هزار نهال در سطح عرصه های منابع طبیعی استان تهران اشاره و خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح ۶۱هزار بوته آتریپلکس در منطقه اخترآباد شهرستان ملارد و ۳۹ هزار اصله نهال جنگلی نیز در حوزه های آبخیز وردیج – واریش شهرستان تهران و آبعلی شهرستان دماوند کاشته می شود.

طاهری اضافه کرد: تغییرات اقلیمی و جابجائی فصل ها به وضوع محسوس است و برای استفاده حداکثری از نزولات جوی و با نظرات کارشناسان اقدام نهالکاری از فصل پائیز آغاز شده و تا اسفند ماه و هفته منابع طبیعی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بیان داشت: انتخاب گونه‌های مقاوم به کم‌آبی و پالاینده هوا ضمن بالا رفتن سرانه فضای سبز و کاشت درختان را یکی از راه‌های مناسب برای مقابله با معضلات شهری است که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و تحقیقات علمی و اصولی توسط کارشناسان اجرایی این مجموعه، مقررشد در عملیات درختکاری امسال گیاهانی انتخاب شوند که دارای نیاز آبی کم باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید