Iranian Agriculture News Agency

مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک در تهران برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک با شعار جلوگیری از فرسایش خاک برای حفظ آینده ما باحضور مدیران، متخصصان و کارشناسان بخش کشاورزی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران برگزار شد.

 مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک در تهران برگزار شد

به گزارش ایانا در استان تهران، به مناسبت روزجهانی خاک مراسم بزرگداشت این روز با شعار جلوگیری از فرسایش خاک برای حفظ آینده ما توسط مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و با همکاری مهندسین مشاور صدر آب تجهیز و زرکشت پایدار در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران واقع در شهرستان ورامین برگزار شد.

هم چنین حجت الاسلام صالح آبادی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در نشست تخصصی روز جهانی خاک به بیان اهمیت خاک، این نعمت خداوندی پرداخت و گفت: خاک بستر تولید و تامین کننده امنیت غذائی است و ارثیه ای برای نسل آینده ماست که باتوجه به کیفیت بالای خاک و میزان بالای تولید در واحد سطح در استان تهران باید در حفظ آن کوشید.

هم چنین دکتر جمشیدی عضو هیئت علمی موسسه آب و خاک کشور در نشست تخصصی روز جهانی خاک با اشاره به اینکه 44درصد از 4میلیارد هکتار خاک موجود در جهان قابل کشت است، اظهار داشت: این رقم در کشور ما به 18.5میلیون هکتار می رسد که سهم هر فرد تنها 800مترمربع تخمین زده می شود.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ خاک گفت: گرچه آب عامل مهمی در توسعه کشاورزی است اما خاکی که از 700 تا هزارسال برای تشکیل یک مترمربع آن طول می کشد، هم از اهمیت بالایی برخوردار است و باتوجه به محدود بودن خاک قابل کشت در کشور باید از این نعمت حفظ و حراست کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید