Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران عنوان کرد:

یک چهارم بلدرچین کشور در استان تهران تولید می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه استان تهران 25درصد تولید بلدرچین کشور را در اختیار دارد، گفت: تهران پس از استان یزد دومین استان قطب تولید بلدرچین در کشور است.

یک چهارم بلدرچین کشور در استان تهران تولید می شود

به گزارش ایانا در استان تهران، ذوالفقاری در این باره اظهار داشت: افرادی که بخواهند در استان تهران به این کار روی آورند، تسهیلات مناسب بانکی ارائه و دولت نیز آن‌ها را در این امر پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: سالانه بیش از ۶ هزار تن گوشت بلدرچین در کشور تولید می شود که حدود ۲۵ درصد آن به استان تهران تعلق دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: تهران پس از استان یزد دومین استان قطب تولید بلدرچین در کشور است و تلاش داریم تولید بلدرچین را در تمامی شهرستان های استان تهران فعال کنیم.

وی ادامه داد: ۵۲ زنجیره تولید بلدرچین اعم از جوجه کشی و پروارداری در کشور فعال است که ۵ زنجیره و حدود ۱۰ درصد زنجیره تولید آن در این استان تهران است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: پرورش بلدرچین به دلیل بالا بودن میزان تخم‌گذاری، سرعت بالای رشد و کوتاهی فاصله بین نسل‌ها، صنعتی سودآور است.

بلدرچین‌ پرنده ای پرطاقت، نیرومند و مقاوم است و می‌تواند در گستره وسیعی از مناطق با آب و هوای گوناگون رشد و تولید مثل کنند که این توانایی ناشی از قدرت سازگاری بالای آن‌ها با شرایط گوناگون محیطی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید