Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهادکشاورزی تهران عنوان کرد:

کشت پسته در 8500 هکتار از اراضی استان تهران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: استان تهران درحال حاضر حدود ۸۵۰۰ هکتار کشت پسته دارد که ۶۵۰۰ هکتار آن مربوط به شهرستان ورامین است.

کشت پسته در 8500 هکتار از اراضی استان تهران

به گزارش ایانا در استان تهران، عامری در مراسم برداشت، فرآوری و صادرات پسته ورامین اظهار داشت: یکی از مهمترین موانع توسعه بخش کشاورزی محدودیت‌های منابع آبی است، استان تهران هم یکی از استان‌هایی است که به عنوان منطقه  بحرانی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته و قرار بر این است که ما کلیه برنامه‌هایمان را در قالب این شرایطی که حاکم است در منطقه پیش ببریم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در سنوات گذشته اگر چه یک الگوی کشت را در نقاط مختلف استان داشته و فعالیت‌هایی در حوزه زراعی باغات انجام شده است ولی بدلیل شرایطی که امروز ما با آن مواجه هستیم و محدودیت‌های منابع آبی، وزارت جهاد کشاورزی در واقع بدنبال این بود که بتواند بحث الگوی کشت را بروز رسانی کند و فعالیت‌هایی که بعدا می خواهیم انجام دهیم در راستای مطالعات و شرایط اکولوژی منطقه رقم بخورد.

عامری خاطرنشان کرد: امیدوارم مطالعاتی که دوستان ما در بحث مهندسی و مشاوره انجام می‌دهند در آینده یک الگو کش مناسبی را برای منطقه ورامین پیش بینی و پیشنهاد دهند.

معاون بهبود و توسعه تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان کرد: الگو کش ابعاد مختلفی دارد از ابعاد اقتصاد گرفته تا بحث اشتغال و تولید که همه موارد را هدف گذاری و پیگیری خواهند کرد.

وی افزود: عمدتا شهرستان ورامین به منطقه زراعی معروف بوده است یعنی فعالیتهای منطقه در حوزه کشت و زراعی بوده ولی از چند سال گذشته به دلیل شرایط کم آبی که اتفاق افتاد در این منطقه تعدادی از کشاورزان ما به صنعت کشت روی آوردند و در این زمینه فعالیت می کنند.                                                                                                         

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، اظهار داشت: استان تهران درحال حاضر حدود ۸۵۰۰ هکتار کشت پسته دارد که ۶۵۰۰هکتار آن مربوط به شهرستان ورامین است که حدود ۳۵۰۰ هکتار پسته باربر دارد و در یکسال حدود ۲ تن برداشت می‌شود که این میزان برداشت میزان قابل توجهی است چراکه متوسط تولید پسته در کشور حدود کمتر از یک تن است.

 

عامری گفت: استان تهران ۱/۲ دهم درصد از سطح زیر کش محصولات کشت کشور را به خود اختصاص داده است و حدود ۵/۴ دهم درصد تولید را انجام می‌دهد که نشان‌دهنده این است که ما از بهره‌وری مناسب در موضوعات مختلف بخش کشاورزی برخوردار هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید