Iranian Agriculture News Agency

استان تهران با دارا بودن 18 درصد دام اصیل کشور، رتبه نخست کشور را دارد

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت:‌ 203 هزار راس دام اصیل کشور در استان تهران وجود دارد که استان تهران رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

استان تهران با دارا بودن 18 درصد دام اصیل کشور، رتبه نخست کشور را دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، منتخبی در این باره اظهار داشت: 203هزار راس دام اصیل کشور در استان تهران وجود دارد که استان تهران با داشتن 18درصد از این تعداد، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به فعالیت 8هزار و 321واحد دامپروری در استان تهران گفت:‌ 2 هزار و 492 واحد دام شیری، 3 هزار و 717 واحد پرواربندی گوساله و 2 هزار و 10 واحد پرورش گوسفند و بز در استان تهران فعال است.

وی ادامه داد:‌ استان تهران دارای 420 هزار راس دام سنگین و یک میلیون رام دام سبک است که حدود 700 هزار راس دام سبک استان تهران عشایری و مابقی روستایی است.

منتخبی با بیان اینکه 18 درصد دام اصیل کشور در استان تهران است افزود:‌ 203هزار راس دام اصیل کشور در استان تهران وجود دارد که استان تهران رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد:‌ سال گذشته 31 هزار و 490 تن گوشت قرمز و یک میلیون و 200هزارتن شیرخام در استان تهران تولید شد که در تولید شیرخام این استان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید