Iranian Agriculture News Agency

دومین کارگاه آموزشی مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای در شهرستان تهران برگزار شد

دومین جلسه کارگاه آموزشی ترویجی مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای در محل دبیرستان پروین اعتصامی روستای سولقان از توابع بخش کن شهرستان تهران برگزار شد.

دومین کارگاه آموزشی مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای در شهرستان تهران برگزار شد

به گزارش ایانا در استان تهران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه این آفت در سالهای اخیر در سطح باغات منطقه گزارش شده است دومین کارگاه آموزشی ترویجی به همت اداره آموزش و ترویج شهرستان برگزار شد و روشهای ردیابی آفت، انواع تله ها، نحوه صحیح کنترل و مبارزه و نیز زمان سمپاشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مگس میوه مدیترنه ای یکی از آفات مهم باغات است و در باغات شهرستان انتشار یافته است. طرز خسارت این حشره به این نحو است که مگس ماده در پوست میوه تخم ریزی می کند و لارو از گوشت میوه تغذیه می کند. در اثر تغذیه لارو و فعل و انفعالاتی که در میوه انجام می شود معمولا یک نوع لهیدگی و تغییر رنگ مخصوصی در میوه دیده می شود.

برادری افزود: این حشره پلی فاژ بوده و در دنیا حدود 200 گونه میزبان دارد و در بین  آنها بیش از همه به هلو، زردآلو، گلابی، گوجه، سیب، گیلاس، انار، انجیر و مرکبات حمله می کند.

وی تصریح کرد: هشدار و اطلاع رسانی به باغداران منطقه به نحو مطلوبی صورت گرفته و امید است با بسیج همگانی بهره برداران، دهیاری ها و شوراهای اسلامی و همت کارشناسان جهاد کشاورزی و بخش خصوصی شاهد کنترل این آفت در سطح شهرستان باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید