Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی کشت کلزا در 400 هکتار از مزارع شهرستان تهران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تهران در جلسه توسعه کشت کلزای شهرستان از پیش بینی کشت کلزا در 400هکتار از مزارع شهرستان تهران خبر داد.

پیش بینی کشت کلزا در 400 هکتار از مزارع شهرستان تهران

به گزارش ایانا در استان تهران، جلسه توسعه کشت کلزا شهرستان تهران با حضور شرکت کشت و صنعت جماران و سایر مدعوین برگزار شد.

برادری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تهران با اشاره به اهمیت تولید کلزا برتلاش در جهت افزایش تولید دانه های روغنی و افزایش تامین روغن مورد نیاز کشور به تاتوجه به اهمیت کشت کلزا تاکید و از کلزاکاران سال گذشته این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته 98درصد سهمیه پیش بینی شده کلزا کشت شد و امید است در سال زراعی جاری نیز بتوانیم حدود 400 هکتار کلزا درسطح شهرستان کشت کنیم.

برادری همچنین درخصوص مکانیزاسیون و نحوه تامین ماشین آلات موردنیاز مراحل کاشت و داشت و برداشت کلزا توضیح داد.

در ادامه جلسه مدیر عامل شرکت کشت و صنعت جماران ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیر جهاد کشاورزی شهرستان به ویژه در راستای اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار گفت: کمبود آب مهمترین معضل کشاورزی در منطقه است که در ابتدا باید مشکل کمبود آب حل شود؛ در این صورت است که می توان کشت محصولات استراتژیک مانند کلزا که محدودیت زمان کشت دارند را توسعه داد.

در انتهای جلسه کشاورزان به بیان مسائل و مشکلات خود درخصوص محدودیت زراعت کلزا  پرداختند و پس از بحث وتبادل نظر، سهمیه کشاورزان منطقه در کشت کلزا مشخص شد.

مدیرعامل شرکت کشت وصنعت جماران نیز قول مساعد داد درصورت تامین آب اول و دوم کشت کلزا علاوه بر میزان ذکر شده  200 هکتار دیگر نیز کلزا کشت نماید.

گفتنی است کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان تهران بر مراحل کار اعم از مرحله آماده سازی زمین و کاشت و داشت و برداشت کلزا، نظارت مستمر داشته و هرگونه مسائل و مشکلات مواجه را به ستاد کشت کلزای شهرستان گزارش نمایند تا به قید فوریت بررسی و رفع شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید