Iranian Agriculture News Agency

با استقرار اکیپ شبکه مراقبت در باغات و مزارع؛

آفات و بیماری های گیاهی منطقه سولقان شهرستان تهران بررسی و ردیابی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تهران از بازدید کارشناسان جهاد کشاورزی به منظور ردیابی و بررسی وضعیت آفات و بیماری های گیاهی منطقه سولقان از توابع بخش کن در شهرستان تهران خبر داد.

آفات و بیماری های گیاهی منطقه سولقان شهرستان تهران بررسی و ردیابی شد

به گزارش ایانا در استان تهران، برادری در این خصوص گفت: باتوجه به اهمیت ردیابی آفات وبیماری های شایع در مزارع و باغات شهرستان این مدیریت هرساله با استقرار اکیپ شبکه مراقبت در باغات و مزارع در هرفصل و به تناسب نوع آفات، سعی در آگاه سازی بهره برداران، ردیابی وکنترل آفات و بیماری های منطقه دارد.

وی ادامه داد: به همین منظور کارشناسان حفظ نباتات و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تهران به همراه دهیار و باغداران روستای سولقان از فروشگاه های سم و کود و باغات آلوده به آفات و بیماری ها بازدید کردند.

برادری تصریح کرد: در این بازدید وضعیت آلودگی به آفات وبیماری های گیاهی بالاخص آفت مگس میوه مدیترانه ای که خسارات زیادی به باغات وارد نموده است، مورد بررسی قرار گرفت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تهران، برگزاری کارگاه آموزشی و پاسخگویی به مسائل و مشکلات باغداران را از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلای باغات به این آفات اعلام کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید