Iranian Agriculture News Agency

ورامین 81 درصد تولید پسته استان تهران را تامین می کند

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار گفت: شهرستان ورامین با داشتن 8 درصد از بهره برداران استان تهران، 32 درصد تولید جو، 81درصد تولید پسته 29 درصد دام سنگین و 23 درصد تو لید دام سبک استان تهران را در اختیار دارد.

ورامین 81 درصد تولید پسته استان تهران را تامین می کند

به گزارش ایانا در استان تهران، کیومرث شهبازی اظهار کرد: استان تهران ۱۸۷ هزارهکتار زمین زیر کشت و اراضی کشاورزی دارد که وسعت آن به اندازه یک شهرستان غرب کشور نیست؛ با این حال تولیدات آن نزدیک به ۶میلیون تن در سال است و سهم  6 درصد تولیدات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

شهبازی، توسعه مکانیزاسیون و سامانه های نوین آبیاری را مهم ارزیابی کرد و گفت: کشاورزی سنتی دیگر جوابگوی نیاز غذایی جامعه نیست و بایستی به سمت کشاورزی مکانیزه درحوزه های مختلف به منظور افزایش عملکرد و مدیریت منابع آبی برویم.

وی ادامه داد: فلسفه تشکیل جهاد خدمت به محرومان و روستاییان و کشاورزان بود؛ هم چنین جهاد در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز با فرماندهی نیروهای پشتیبانی مهندسی رزمی جهاد استان تهران در 33 عملیات شرکت داشته است و این برگ زرینی در افتخارات این سازمان می باشد و همین مسئولیت ما را سنگین تر مینماید.

شهبازی، رعایت اخلاق و فرهنگ جهادی را وظیفه همگانی دانست و افزود: جهاد همان طور که نامش بزرگ است اهداف بزرگی هم دارد.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در جشنواره شهید رجایی در بین 64 دستگاه اجرایی حائز رتبه برتر شد که نشان از تعامل و تلاش همکاران دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید