Iranian Agriculture News Agency

کشاورزان استان تهران به ازای کشت هر هکتار گلرنگ و کلزا، 5میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از ارائه تسهیلات به محصولات زراعی پاییزه ازجمله دانه های روغنی خبر داد و گفت: کشاورزان استان تهران به ازای کشت هرهکتار گلرنگ و کلزا، 5میلیون تومان تسهیلات سرمایه درگردش دریافت می کنند.

کشاورزان استان تهران به ازای کشت هر هکتار گلرنگ و کلزا، 5میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند

به گزارش ایانا در استان تهران، عباسعلی عامری درشورای هماهنگی مدیران بخش کشاورزی استان که با حضور ذوالفقاری رییس سازمان برگزار شد، اظهار داشت: 11هزار و 852 هکتار از اراضی استان تهران طبق برنامه ریزی های انجام شده، به زیر کشت کلزا خواهد رفت.

وی ادامه داد: در صورت تحقق این هدف گذاری، پیش بینی می شود29 هزار و630 تن کلزا از سطح زیکشت این محصول در استان تهران در سال زراعی 98-99 تولید شود.

عامری با اشاره به توزیع 500کیلوگرم بذر در سطح استان تاکنون تصریح کرد: باتوجه به شرایط اقلیمی متفاوت شهرستان‌های استان، برای کشت کلزا متناسب با اقلیم هر منطقه، نمونه‌های مختلفی از بذر در اختیار کشاورزان شهرستان‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به میزان نیاز بذر کلزا در چندین رقم در استان موجود است، از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها خواست تا در تامین بذر کلزاکاران و تقاضایابی کشت اهتمام ورزند.

عامری با اشاره به تلاش برای کاهش وابستگی به واردات دانه های روغنی اظهار داشت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی 2 محصول گندم و دانه‌های روغنی از جمله کلزا فوق‌العاده مصمم بوده و همواره دنبال خرید حداکثری آن هستند.

وی ارزش محصول کلزا را 2.5 برابر گندم دانست و یادآور شد: کشت این نوع محصول از طرفی سبب افزایش درآمد کشاورزان شده همچنین حاصلخیزی خاک را به دنبال دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به حمایت های سازمان از کشاورزان در زمینه کشت کلزا افزود: کشاورزان استان تهران به ازای کشت هرهکتار گلرنگ و کلزا، 5میلیون تومان تسهیلات سرمایه درگردش دریافت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: آب مصرفی محصول کلزا 3 هزار و 500 مترمکعب در هکتار کمتر نسبت به سایر غلات از جمله گندم است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید