Iranian Agriculture News Agency

دام های استان تهران هویت دار می شوند

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از اجرای طرح پلاک گذاری دام در این استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح تا پایان سال کلیه دام های سبک و سنگین استان تهران دارای پلاک 15 رقمی بین المللی و هویت دار می شوند.

دام های استان تهران هویت دار می شوند

به گزارش ایانا در استان تهران، حسن منتخبی در این باره اظهار داشت:‌ مرکز اصلاح نژاد دام کشور طی تفاهم نامه ای با اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی دامداران ایران طرح پلاک گذاری دام را در سراسر کشور به استناد ماده 10 و 17 قانون نظام جامع دامپروری و لزوم هویت دار کردن دام ها را کلید زده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این طرح ابتدا از استان های مرزی شروع شده و در حال حاضر در استان تهران و سراسر استان های کشور در حال اجرا است.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان تهران هدف از اجرای این طرح را دست یابی به آمار واقعی دام، استقرار نظام صحیح بهداشتی برای ارتقای کیفی تولیدات و کاهش ضایعات، کنترل بازار و عرضه و تقاضای تولیدات دامی، جلوگیری از سو استفاده سودجویان، افزایش سرعت و دقت در امر بیمه دام و امکان برنامه ریزی اصلاح نژادی و تسهیل در پردازش توزیع نهاده های دامی و برنامه ریزی برای تولید علوفه مورد نیاز دام  اعلام کرد.

وی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه ضوابط اختصاصی حمل و نقل و نگهداری دام زنده گفت:‌ طبق این شیوه نامه نگهداری دام زنده صرفا با نصب پلاک دام معتبر و ثبت مشخصات دام زنده در سامانه هویت دام و پنجره واحد کشاورزی مجاز است و همچنین هر گونه خرید و فروش و جابجایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع بوده و قاچاق محسوب می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید