Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات:

سرانه مصرف آبزیان در استان تهران 1.4 درصد است

مدیر شیلات استان تهران گفت: درچند سال اخیر براساس سیاست‌های اتخاذ شده سازمان شیلات ایران وبه تبع در جهاد کشاورزی و شیلات تهران دنبال می‌کنیم افرایش سرانه مصرف آبزیان است.

سرانه مصرف آبزیان در استان تهران 1.4 درصد است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، نغمه نظری در ‌همایش ملی تغذیه، داروهای ارگانیک، آبزیان، تجهیزات پزشکی و آمادگی جسمانی در رژیم درمانی که در تالار همایش‌های بین‌المللی شهرداری تهران در بوستان گفتگو برگزار شد، گفت: شیلات علاوه بر اینکه بحث تولید انواع آبزیان پرورشی و دریایی را دنبال می‌کند، رسالت دیگری بویژه در شهر تهران به عهده دارد که آن هم افزایش سرانه مصرف آبزیان است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در تهران و کشور بسیار پایین است، ادامه داد: برای شهر تهران با این جمعیت عدد ۱۰.۴ درصد مصرف بسیار پایین است. در چند سال اخیر براساس سیاست‌های اتخاذ شده سازمان شیلات ایران و به تبع در جهاد کشاورزی و شیلات تهران دنبال می‌کنیم افرایش سرانه مصرف آبزیان است.

نظری افزود: با توجه به اینکه یکی از مشکلات در مصرف آبزیان نگرانی طبخ آبزیان مختلف است اقدامات زیادی از جمله آشنایی مردم بویژه بانوان با روش‌های طبخ آبزیان صورت گرفت.

مدیر شیلات استان تهران گفت: شعار «ماهی غذای سلامتی» چندین سال است که در شیلات مطرح می‌شود و از مشاوران تغذیه می‌خواهیم تا به بیماران خود رژیم غذایی دارای آبزیان را توصیه کنند.

وی تصریح کرد: برای اینکه مردم بیشتر از آبزیان استفاده کند چندین بازارچه تخصصی آبزیان در میادین مختلف در حال افتتاح است و اولین بازارچه تخصصی در میدان جلال راه اندازی شد و خدمات مختلفی برای آشنایی مردم و آبزیان ارایه داده می‌شود.

نظری اضافه کرد: شیلات استان تهران نماینده استان‌های مختلف کشور است و عرضه محصولات آنها در تهران و استان‌های دیگر را بر عهده دارد. در خود استان تهران نیز امسال حدود ۷ هزار تن ماهی‌های سردابی‌ مانند قزل آلا تولید خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید