Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی:

عشایر استان تهران ۶۷ هزارتن محصولات دامی تولید می کنند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر کشور گفت:‌ استان تهران حدود ۱۵ هزار عشایر فعال و تولید کننده دارد که سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن انواع محصولات لبنی، دامی و پروتئینی تولید کردند و بیش از ۷۰۰ هزار راس دام سبک دارند.

عشایر استان تهران ۶۷ هزارتن محصولات دامی تولید می کنند

به گزارش ایانا در استان تهران، ذوالفقاری، ریاست سازمان به همراه شهبازی قائم مقام و برخی از مسئولان استانی از چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر کشور که در محل نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است، بازدید کردند.

وی در حاشیه این بازدید با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر کشور افزود:‌ جامعه عشایر استان تهران در کنار عشایر سایر استان های کشور آخرین توانمندی های خود را به معرض نمایش گذاشتند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد:‌ عشایر این استان جامعه ای مولد هستند که با تولید محصولات خود در پایتخت نقش مهمی در تامین مواد لبنی و دامی دارند.

وی تاکید کرد:‌ اگر تولیدات کشاورزان و عشایر استان نبود استان تهران با جمعیت بالای ۱۵ میلیون نفری در تامین گوشت قرمز و محصولات لبنی با مشکل جدی مواجه می شد و در حال حاضر نیز ۲۰ درصد گوشت قرمز پایتخت نشینان توسط جامعه عشایری تامین می شود.

به گفته ذوالفقاری، جامعه تولید کننده عشایر استان تهران  ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

وی خاطرنشان کرد:‌ در سال های اخیر توجه خوبی به جامعه عشایری شده که طرح پرواربندی دام سبک یکی از طرح های موفق و اثر گذار در استان تهران بوده و همچنین راه اندازی صندوق های خرد زنان برای اشتغال زایی و کسب درآمد زنان عشایر دیگر طرح هایی است که امسال نیز در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است چهارمین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر با شعار روستای ایرانی- کالای ایرانی در سال رونق تولید با مشارکت استانداری‌های سراسر کشور و توجه به اقتصاد مقاومتی در ۱۰ سالن نمایشگاه بین‌المللی تهران به وسعت ۲۶ هزار متر مربع و ۱۴ هزار متر مربع فضای باز از ۲۴ تا ۲۷ مرداد پذیرای علاقه‌مندان است.

این نمایشگاه در ۱۴ سرفصل با رویکرد طرح‌ها و پروژه های موفق تولیدی و اشتغالزا، بازاریابی و تجاری سازی تولیدات روستایی، سالن کسب و کارهای آینده روستا، ایل نمادین، موسسات مالی و نهادهای عمومی غیردولتی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، خیرین، خیریه‌ها و گروه‌های جهادی، معرفی اجرای زنده بازی‌های بومی و محلی، دهکده جهانی، کودک و روستا، سالن اجرای مراسم، سفره‌خانه و چایخانه سنتی در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید