Iranian Agriculture News Agency

افزایش 10 درصدی سطح زیرکشت زعفران در شهرستان رباط کریم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رباط کریم از آغاز برداشت زعفران درسطح 110 هکتار از مزارع کشاورزی و افزایش 10 درصدی سطح زیرکشت زعفران این شهرستان خبر داد.

افزایش 10 درصدی سطح زیرکشت زعفران در شهرستان رباط کریم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، عباسی از آغاز برداشت زعفران درسطح 110 هکتار از مزارع کشاورزی و افزایش 10 درصدی سطح زیرکشت زعفران درشهرستان رباط کریم خبر داد و گفت: برداشت زعفران از اوایل آبانماه آغاز و تا پایان آبان ادامه دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود درسال جاری 880 کیلوگرم زعفران خالص از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود که نسبت به پارسال 10 درصد افزایش یابد.

عباسی افزود: کشاورزان رباط کریم با برداشت این مقدار زعفران از زمین‌های کشاورزی روستاهای منجیل آباد، یقه، کیکاور، انجم آباد، پیغمبر، وهن آباد و علی آباد 280 میلیون تومان درهکتار درآمد ناخالص کسب خواهند کرد.

وی در پایان بر ترویج و جایگزینی گیاهان با نیاز آبی پایین، بر توسعه کشت زعفران در رباط کریم تأکید کرد و گفت: کشت زعفران به لحاظ دارا بودن صرفه اقتصادی بالا و ایجاد اشتغال برای خانواده ها در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و درصورت خرید تضمینی، افزایش اقبال کشاورزان به توسعه کشت و تولید پایدار را در پی خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید