Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در بازدید از مزارع ورامین:

استان تهران ویترین کشاورزی کشور است

سال آینده ۲ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور باید تحت کشت قراردادی قرار گیرد

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع غلات شهرستان ورامین، استان تهران را ویترین کشاورزی کشور دانست و افزود: آب، خاک و سهولت دسترسی به جامعه مصرفی از مهم‌ترین ویژگی های استان تهران است.

استان تهران ویترین کشاورزی کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، سهرابی مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، منصوری مجری طرح دانه های روغنی، پازوکی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، ارشدی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران، مدیران امور زراعت ترویج، حفظ نباتات و روابط عمومی جهاد کشاورزی استان به منظور بازدید از مزارع غلات شهرستان ورامین، در این شهرستان حضور یافتند.

مهاجر در جلسه ای که پیش از بازدید برگزار شد، استان تهران را ویترین کشاورزی کشور دانست و افزود: آب، خاک و سهولت دسترسی به جامعه مصرفی از مهم‌ترین ویژگی های استان تهران است.

مهاجر با اشاره به خوداتکایی به عنوان‌ یک اصل مهم گفت: باتوجه به جنگ های منطقه ای باید به داشته های خودمان یعنی کشاورزان به عنوان سرمایه های گران بها اتکا داشته باشیم.

وی هم چنین با تاکید بر رعایت توصیه های فنی در مزارع تاکید کرد: باید توجه جدی به مصرف کودهای پایه شده و تعادل بین مصرف کودهای ازته و پتاسه و فسفات انجام شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر کشت قراردادی با هدف تامین سرمایه در گردش هزینه های کشت و نهاده های مصرفی گفت: با این راهکار می توان کشاورز را نجات داد تا به تولید لطمه نخورد و در برنامه ریزی جدید وزارت نیز یارانه ها به سمت فعالیت های هدفمند جهت ارتقای راندمان تولید به ویژه تهیه ادوات کشاورزی سوق یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال آینده ۲ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور باید تحت کشت قراردادی قرار گبرد، گفت: باتوجه به دستور مقام عالی وزارت در اولین جلسه ستاد ملی زراعت، مقرر شد بذور تولیدی شرکت های تولید بذر توسط شرکت بازرگانی دولتی خریداری و سپس ارزش بذری توسط وزارت خانه به استان ها جهت حمایت از تولید پرداخت شود.

وی در بخش دیگر سخنانش با تاکید بر موضوع آموزش گفت: درصدی از بودجه باید به آموزش تخصیص یابد؛ چراکه ارتقای علمی کشاورزان، افزایش کمی و کیفی تولید را به دنبال دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید