Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ گوشتی در گفت‌وگو با ایانا:

قیمت واقعی مرغ، 7800 تومان است نه کمتر/ فاصله پنج برابری قیمت گوشت قرمز و مرغ

نماینده بخش خصوصی پرورش‌دهندگان مرغ گفت: در حال حاضر قیمت منطقی مرغ در بازار نباید از هفت‌هزار و 800 تومان کمتر شود.

قیمت واقعی مرغ، 7800 تومان است نه کمتر/ فاصله پنج برابری قیمت گوشت قرمز و مرغ


نماینده بخش خصوصی پرورش‌دهندگان مرغ گفت: در حال حاضر قیمت منطقی مرغ در بازار نباید از هفت‌هزار و 800 تومان کمتر شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ گوشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: از آنجا که قیمت نهاده‌ها نسبت به گذشته افزایش یافته و هزینه‌های مرغدار بالا رفته است، نرخ مرغ زنده درب مرغداری حداقل باید چهارهزار و 800 تومان در هر کیلوگرم باشد و متعاقب آن، قیمت برای مصرف‌کننده، هفت‌هزار و 800 تومان.

محمدعلی کمالی با اشاره به اینکه سود مرغدار بین هشت تا 10 درصد است، افزود: اکنون با وجود اینکه قیمت مرغ نسبتاً افزایش یافته، اما سودی که به دست مرغدار می‌رسد به نسبت کمتر است؛ زیرا در این میان، افراد واسط دیگری هستند که به نوبه خود طبق کاری که انجام می‌دهند، طلب مزد می‌کنند.

به گفته وی، حدود 10 یا 15 سال قبل، فاصله قیمت مرغ دو یا سه برابر بود، اما اکنون این فاصله به پنج برابر رسیده و نرخ گوشت قرمز به‌شدت سیر صعودی پیدا کرده است؛ چنین تفاوتی عادلانه نیست.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ گوشتی در واکنش به این پرسش که چرا معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، نرخ واقعی مرغ را حداکثر هفت‌هزار تومان عنوان کرده است، خاطرنشان کرد: بدون‌شک، برآورد معاونت بر اساس قیمت جوجه یک‌هزار تومانی و دان 700 تا 800 تومانی در هر کیلوگرم بوده است، اما امروز در شرایطی که جوجه یک‌روزه به بیش از یک‌هزار و 600 تومان رسیده و دان نیز 300 تا 400 تومان افزایش یافته است، چنین برآوردی نمی‌تواند سود مرغدار را تامین کند و مطمئنا وی را با ضررهای هنگفتی روبه‌رو خواهد کرد.

کمالی با بیان اینکه یک عده در فضای مجازی بر علیه صنعت مرغداری حاشیه‌سازی می‌کنند، ادامه داد: متأسفانه به‌دلیل بالا رفتن قیمت‌ها در چند هفته اخیر، برخی با تشکیل کمپین نخریدن مرغ، می‌خواهند با این پدیده مقابله کنند. در صورتی که آنها به هیچ‌عنوان از مشکلات تولید باخبر نبوده و واقعیت‌های بازار را نمی‌بینند.

از نظر وی، اگرچه تکنولوژی شبکه‌های مجازی به سرعت وارد کشور شد، اما آگاهی و فرهنگ مربوط به آن بین مردم نفوذ پیدا نکرد. به همین دلیل گه‌گاه اظهار نظرهای غیرکارشناسی از طرف برخی در این فضا منتشر می‌شود که ممکن است کل تولید را زیر سؤال ببرد.

کمالی در پایان تصریح کرد: چنین کمپین‌هایی در بلند مدت ماندگاری نداشته و به سرعت از بین می‌رود؛ زیرا تأثیر آنها روی مردم کوتاه‌مدت خواهد بود./

V-950511-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید