Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور به ایانا خبر داد:

واگذاری 7 ایستگاه تحقیقاتی اصلاح نژاد زنبور عسل به اتحادیه سراسری زنبورداران ایران و تعاونی‌ها

7 ایستگاه اصلاح نژاد زنبورعسل ایرانی در کشور با اولویت تعاونی‌ها و اتحادیه‌های زنبورداری واگذار می‌شوند.

واگذاری 7 ایستگاه تحقیقاتی اصلاح نژاد زنبور عسل به  اتحادیه سراسری زنبورداران ایران و تعاونی‌ها

 

7 ایستگاه اصلاح نژاد زنبورعسل ایرانی در کشور با اولویت تعاونی‌ها و اتحادیه‌های زنبورداری واگذار می‌شوند.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) گفت: این واگذاری درقالب قرار داد مشارکتی انجام خواهد شد.

فرهاد مشیر غفاری افزود: با این واگذاری در صدد هستیم که تعاونی‌ها، از سویی عملیات اصلاح نژاد زنبور عسل ایرانی را با همکاری محققان این حوزه پیش ببرند و از سوی دیگر بتوانند از طریق این ایستگاه‌های تحقیقاتی درآمدزایی کنند.

وی اظهار کرد: ایستگاه‌های اصلاح نژاد زنبورعسل در استان‌های گیلان، گلستان، فارس، اردبیل، خراسان رضوی، اصفهان و جنوب کرمان واقع شده اند.

unnamed

مشیر غفاری با بیان این که از دی ماه سال 98 پیشنهاد واگذاری این ایستگاه‌های تحقیقاتی به تعاونی‌های زنبورداری و اتحادیه سراسری زنبورداران ایران اعلام شده بود، گفت: هم اکنون مقدمات این واگذاری انجام شده و سیاست‌ها و شاخص‌های واگذاری ایستگاه های اصلاح نژاد زنبور عسل را اعلام کرده ایم.

وی ادامه داد: اکنون منتظر ارائه طرح‌های تعاونی‌ها و اتحادیه زنبورداران ایران  برای بررسی هستیم.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور با تاکید بر واگذاری کارها به خود مردم، اذعان کرد: این ایستگاه‌های تحقیقاتی تا کنون با هزینه دولت اداره می‌شدند.

 

* تحریریه ایانا: لازم به ذکر است متن گفتگوئی تفصیلی ایانا با مجری طرح توسعه زنبورداری کشور در خصوص مسائل مختلف زنبورداران کشور به زودی منتشر خواهد شد...

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید