Iranian Agriculture News Agency

ابراهیمی خبر داد:

حضور همزمان گروه‌های تخصصی در عرصه های تولیدی پنبه در ۱۴ استان کشور

سرپرست معاونت آموزش و ترویج کشاورزی از حضور همزمان گروه های تخصصی در عرصه های تولیدی پنبه در ۱۴ استان کشور خبر داد.

حضور همزمان گروه‌های تخصصی در عرصه های تولیدی پنبه در ۱۴ استان کشور

عطاءالله ابراهیمی سرپرست معاونت آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا از حضور همزمان گروه های تخصصی در عرصه‌های تولیدی پنبه در ۱۴ استان کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر گروه های تخصصی پنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، فارس،  سیستان و بلوچستان، مازندران، گلستان، قم، کرمان و اصفهان حضور دارند.

وی افزود: نهضت جهادی بسیج مروجان، محققان و متخصصان کشاورزی همراه با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت شبکه ترویج غیردولتی به منظور ترویج دانش و فناوری برای ارتقاء بهره‌وری عوامل تولید در عرصه های کشاورزی و منابع طبیعی در حال اجرا است.

ابراهیمی هدف از راه اندازی این کاروان را، ارتقای بهره وری به منظور انتقال دانش و آخرین یافته های علمی و تحقیقاتی به بهره برداران و انتقال دغدغه های کشاورزان به محققان عنوان کرد و افزود: این مهم منجر به افزایش تولید و رفع خلاء عملکردی محصول پنبه خواهد شد.

وی با تاکید بر حضور گروه های تخصصی در عرضه با اولویت محصولات استراتژیک در همه حوزه های کشاورزی، تصریح کرد: در ۱۴ استان و ۱۷ مسیر و ۵۱ نقطه، کارگاه های آموزشی ترویجی پنبه با هدف مساله یابی و پاسخگویی به مسایل با سه ضلع تحقیق، ترویج و اجرا با محوریت بهره برداران برگزار می شود.

معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات با بیان اینکه محصول پنبه کالای مهمی در بخش کشاورزی بوده و صنایع زیادی به آن وابسته است، یادآور شد: این محصول بسیار مدیریت پذیر است،به طوری که میزان تولید کشاورز برگزیده حدود ۸ تن بوده و این در حالی است که میانگین تولید پنبه ۲ تن و ۷۰۰ کیلو است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید