Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی باید بر اساس تحقیقات علمی صورت گیرد

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در طرح های تحقیقی- ترویجی، نتایج حاصله از طرح های تحقیقاتی پایان یافته در زمینه های مختلف کشاورزی و یا نتایج حاصل از طرح های تحقیقات ناحیه ای مورد بررسی قرار می گیرد و سپس در واحدهای تولیدی اجرایی می گردد.

کشاورزی باید بر اساس تحقیقات علمی صورت گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، شهریار مرشدی افزود: کشاورزی باید بر اساس تحقیقات علمی صورت گیرد. لذا با ارائه طرح های تحقیقاتی، زمینه مناسبی برای آشنایی بهره برداران، کارشناسان، مروجین و مددکاران با یافته های جدید و مسائل تولید فراهم می شود و تعمیم و توسعه یافته ها با استفاده روشهای ترویجی ادامه می یابد.

مرشدی گفت: 5 طرح تحقیقی- ترویجی که در دست اجرا عبارتند از طرح  مقایسه عملکرد لاین امید بخش گندم  s-95-3و رقم جدید آینه با شاهد مهرگان در شرایط زارعین، طرح مقایسه استفاده  از برگ درخت خرما با رول مقوایی به عنوان بستر جوجه های گوشتی در شرایط بهره برداران، طرح کنترل شیمیایی گل جالیز در مزرعه گوجه فرنگی با علف کش سولفوسولفورون در شرایط بهره برداران در مقایسه با شاهد بدون سمپاشی، طرح کاهش خسارات ناشی از بروز بیماریها در مزارع پرورش میگو و نهایتا ارتقاء کیفیت و میزان تولید میگو از طریق بکارگیری ضوابط و معیارهای اساسی پرورش میگو در استخرهای خاکی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید