Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

برای اولین بار در کشور، طرح اصلاح نخیلات در دشتستان اجرا می شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به نقش نخیلات در شهرستان دشتستان، برای اولین بار در کشور طرح اصلاح نحیلات با اعتبار ۵۰ میلبارد تومان اجرا می شود.

برای اولین بار در کشور، طرح اصلاح نخیلات در دشتستان اجرا می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، سید جواد ساداتی نژاد در شورای اداری شهرستان دشتستان با ابلاغ سلام رییس جمهور به مردم این شهرستن اظهار کرد: این منطقه به عنوان قطب کشاورزی و محور توسعه استان بوشهر است.

ساداتی نژاد ادامه داد: مردم انقلابی و‌ سختکشوش این شهرستان با اهدا شهدای گرانقدر دین خود را به انقلاب ادا کرده اند.

وزیر جهادکشاورزی بیان کرد: با توجه به جابگاه سوم کشور در جهان در تولید خرما، این محصول کشاورزی به عنوان یک ظرفیت و منبع ارز آوری مورذ تاکید ما قرار دارد.

وی افزود: برای بهبود اقتصاد خرما باید کار ویژه ای در خصوص نخیلات با محوریت شهرستان دشتستان انجام شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تعیبن ردیف اعتباری ویژه نخیلات در بودجه ۱۴۰۰، برای اولین در کشور، طرح اصلاح نخیلات در دشتستان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان اجرا می شود.

ساداتی نژاد اظهار کرد: در طرح اصلاح نخیلات ضمن حفظ گونه های بومی، از گونه های با صرفه اقتصادی بهتر نیز استفاده می شود.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به وجود ۲۷هزار هکتار نخیلات در شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: هم اکنون سه پروژه اصلاح آبرسانی نخیلات با اعتباری بالغ بر ۲۴۷ میلیارد تومان در سعدآباد،آبپخش و شبانکاره در حال اجرا است.

وی با تاکید بر نقش و‌ اهمیت صنایع تبدیلی خرما گفت: بانک کشاورزی تسهیلات بدون سقف در اختیاز سرمایه گذاران در این حوزه قرار می دهد.

ساداتی نژاد در بخش دیگری از صحبت های خود  با بیان اینکه جمعیت ۶۰ درصدی روستاییان در ابتدای انقلاب به ۲۷ درصد کاهش یافته است، گفت: رسیدگی به جمعیت روستاییان و عشایر از اولویت‌های دولت سیزدهم و مورد ناکید رییس جمهور است.

وزیر جهادکشاورزی افزود: اگر روند کاهش جمعیت روستا ادامه پبدا کند، امنیت غذایی کشور تهدید می شود به همین دلیل،، احیا جهاد سازندگی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه زمبن های کشاورزی فاقد سند مالکیت هستند، این مهم ااز برنامه های جدی وزارت جهادکشاورزی است تا در پایان دولت فعلی روستاییان  صاحب سند مالکیت زمبن های کشاورزی شوند.

وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: برای حمایت از عشایر و جلوگیری از قاچاق دام، هفته گذشته مجوز صدور دام مازاد عشایر به صورت محدود و‌ از یک گمرک به تصویب رسیده است.

وی در پایان گفت: دامداران می توانند از طریق دامدار کارت بانک کشاورزی تسهیلات تا سفف ۵۰ میلبون با سود ۱۲ درصد دریافت کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید