Iranian Agriculture News Agency

پرداخت 869 میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی استان بوشهر

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال 1399 تعداد 37 طرح دربخش های مختلف تولیدات کشاورزی و صنایع تبدیلی و غذایی استان بوشهر موفق به دریافت مبلغ 26/869 میلیارد ریال تسهیلات بانکی شدند.

پرداخت 869 میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا از بوشهر، عبدالحسین خلعتی بیان نمود: منابع تسهیلات پرداخت شده از محل اعتبارات تلفیقی صندوق توسعه ملی کشور با منابع بانک کشاورزی و با نرخ حمایتی در قالب اعتبارات ماده 52 الحاق قانون بودجه سال 1399 کل کشور تامین گردیده است.

وی اظهارکرد: متقاضیان این تسهیلات در زیر بخش های مختلف کشاورزی، ضمن ثبت نام و بارگذاری اطلاعات و مدارک لازم در سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری وزارت جهاد کشاورزی – سیتا درخواست خود را ثبت کردند .پس از بررسی در کارگروه برنامه تولید و اشتغال با حضور – نمایندگان بخش های تخصصی و بانک کشاورزی، طرح های پذیرش شده به بانک معرفی شدند.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از مجموع تسهیلات پرداختی، زیربخش تولیدات شیلات و آبزیان بالاترین مبلغ پرداختی را داشت . در این بخش تعداد 10 طرح با مبلغ کل 4/349میلیارد ریال تسهیلات دریافت نمودند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، عبدالحسین خلعتی مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، گفت: علاوه بر این دو طرح پرورش ماهی در قفس در شهرستان های گناوه و تنگستان در آستانه پرداخت تسهیلات قرار دارند که با تامین وجه به مبالغ پرداختی اضافه خواهند شد.

خلعتی افزود: با برنامه ریزی انجام شده سرمایه گذاری در طرح های پرورش آبزیان به ویژه طرح های پرورش ماهی در دریا به دلیل استفاده از عرصه دریا، ایجاد ارزش افزوده و امکان صادرات محصولات، مورد حمایت قرار گرفته و در سال های اخیر مورد استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی گفت : رتبه دوم پرداخت تسهیلات مربوط به طرح های تولید محصولات گلخانه ای با 18 طرح و مبلغ کل 66/344میلیارد ریال می باشد که با توجه به نقش این طرح ها در افزایش بهره وری استفاده از نهاده های تولید، از اولویت های حمایت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است و طی سالهای اخیر روند مطلوبی در افزایش سطح کشت های گلخانه ای و داربستی در استان داشته ایم.

خلعتی افزود: در سایر زیر بخش ها صنایع تبدیلی و غذایی 5 طرح به مبلغ 150 میلیارد ریال و تولیدات دامی 4 طرح به مبلغ 2/25 میلیارد ریال از این تسهیلات استفاده نموده اند.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت های جغرافیایی، اولویت سرمایه گذاری و استقبال سرمایه گذاران براساس مبلغ تسهیلات پرداختی به ترتیب شهرستان های بوشهر با 8 طرح به مبلغ 5/229 میلیارد ریال، دشتی با 6 طرح به مبلغ 5/180 میلیارد ریال، دیر با 4 طرح بخ مبلغ 85/178 میلیارد ریال، دشتستان با 11 طرح به مبلغ 31/146 میلیارد ریال، تنگستان با 7 طرح به مبلغ 2/124 میلیارد ریال و دیلم با یک طرح به مبلغ 99/0 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید