Iranian Agriculture News Agency

کار برداشت گندم در استان از دشتی آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: عملیات برداشت گندم دیم و آبی بوشهر روز یک‌شنبه با برداشت گندم از مزارع دیمکار بخش کاکی آغاز شد.

کار برداشت گندم در استان از دشتی آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، خسرو عمرانی  اظهار داشت: عملیات برداشت گندم دیم و آبی در استان با بکارگیری ۳۹۰ دستگاه کمباین آغاز شده است و با ورود ۶۰ دستگاه دیگر کار برداشت گندم استان با شتاب بیشتر انجام می‌شود.

وی با اشاره به بارندگی های نامناسب در فصل کاشت گندم در استان گفت: با توجه به تاخیر در بارش در هنگام خوشه‌گیری محصول پیش‌بینی ما کاهش قابل توجه میزان برداشت در قیاس با سال زراعی پیش است.

عمرانی پیش بینی کرد: کار برداشت گندم تا پایان خردادماه در استان به طول می‌انجامد و بیش از ۷۷ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد استان با اشاره به تقسیم کار بین دستگاه های گوناگون برای عملیات کاشت و برداشت و خرید تضمینی گندم گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان در ۱۲ مرکز خرید رسمی و مباشری اداره غله استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به رفع موانع برای پرداخت سریع مطالبات کشاورزان از فروش گندم تصریح کرد: چنانچه کشاورزان عضو سامانه یکپارچه پهنه‌بندی باشند بهای محصول خود را حداکثر تا ۴۸ساعت دریافت می‌کنند.

عمرانی تاکید کرد: برنامه ریزی لازم برای تسریع در پرداخت‌ها انجام شده است و بانک بدون توجه به بدهی‌های پیشین کشاورزان تمام بهای گندم را به آنان پرداخت می‌کند.

وی همچنین گفت: هماهنگی لازم با ستاد کرونا و شرکت پخش استان برای حضور کمباین‌داران و تامین سوخت مورد نیاز آنان انجام شده است و پیش‌بینی می‌کنیم کار برداشت بدون وقفه و مشکل خاصی در استان پیش رود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید