Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی گناوه:

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از ساخت غیرمجاز در اراضی کشاورزی گناوه جلوگیری کنند

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: باتوجه به مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال استان بوشهر، همکاری و تعامل شهرداری و دهیاری‌های این شهرستان برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی این شهرستان ضروی است.

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از ساخت غیرمجاز در اراضی کشاورزی گناوه جلوگیری کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، عباس تخم افشان افزود: بر اساس  مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال استان بوشهر و به استناد بند ۴ صورت جلسه ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۹۹  مقرر شد همه شهرداری‌ها و دهیاران در جلوگیری از ساخت و سازهای بدون پروانه و غیرمجاز در محدوده شهرها و روستاها همکاری و اقدام لازم به‌عمل آورند.

مدیرجهادکشاورزی گناوه اضافه کرد: باتوجه به گستردگی زمین‌های  کشاورزی این شهرستان، پراکندگی ساخت و سازهای غیرمجاز، ساخت و ساز در طول شب و نبود گشت زنی شبانه روزی، امکان کنترل همه تخلفات توسط این مدیریت وجود ندارد و ابلاغ و اجرایی شدن این مصوبه می‌تواند گامی مهم در استفاده از توان شهرداری‌ها و دهیاران به منظور شناسایی و جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی باشد.

تخم افشان گفت: اکیپ گشت امور اراضی این مدیریت با حداقل امکانات و نیروی انسانی و بصورت مستمر و حتی در ساعات غیر اداری و ایام تعطیل در حال رصد و پایش زمین‌های کشاورزی و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز است.

مدیر جهاد کشاورزی افزود: هرگونه ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی بدون اخذ مجوز تغییر کاربری ممنوع است.

وی بیان کرد:  مردم شریف شهرستان قبل از خرید زمین و احداث بنا با اداره امور اراضی  مدیریت جهادکشاورزی مشورت کنند و بدیهی است در غیر این‌صورت، عواقب ناشی از هرگونه ضرر و زیان احتمالی ناشی از اعمال قانون  متوجه فرد متخلف خواهد بود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۷۵ هزار هکتار زمین کشاورزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید