Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:

توزیع بیش از 17هزار تن نهاده دامی از طریق سامانه بازارگاه بین دامداران استان بوشهر

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال گذشته بیش از 17 هزار تن انواع نهاده دامی به ارزش 310 میلیاد ریال از طریق سامانه بازارگاه نهاده¬های کشاورزی بین دامداران صنعتی، اتحادیه¬ها و تعاونی¬های دامداران و کارخانجات خوراک دام جهت استفاده در بخش دام سبک و سنگین توزیع شده است.

توزیع بیش از 17هزار  تن نهاده دامی از طریق سامانه بازارگاه بین دامداران استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، محمدصادق یزدان شناس افزود: این نهاده ها  شامل 12 هزار تن جو، 4200 تن ذرت و 900 تن کنجاله سویا بوده است که از طریق سامانه بازارگاه نهاده­های دامی ، پس از خرید بین دامداران استان توزیع شد.

یزدان شناس اظهار داشت: از این میزان 4500 تن مستقیماً توسط واحدهای صنعتی دامپروری خریداری شده و 10500 تن توسط تشکل­های مرتبط به بخش دام، خریداری و بین دامداران روستایی و عشایری توزیع شده است. همچنین  مقدار 2150 تن نهاده دامی شامل 850 تن جو، 750 تن ذرت و 550 تن کنجاله سویا به دو کارخانه خوراک دام استان، جهت تولید خوراک دام تخصیص داده شده و توسط کارخانجات خریداری شد.

وی بیان نمود: سامانه بازارگاه نهاده­های دامی با مشارکت بانک کشاورزی و به منظور تامین مستقیم نهاده­های دامی مورد نیاز دامداران و مرغداران، ایجاده شده و مبادلات نهاده های دامی بین وارد کنندگان با خریداران، بدون واسطه صورت می گیرد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: نهاده­های دامی عرضه شده در سامانه بازارگاه، شامل جو، ذرت و انواع کنجاله­ها از جمله کنجاله سویا و کلزا بوده و فقط سبوس از طریق سامانه دیگری به نام سامانه سبوس توزیع می­شود که با مشارکت بانک سپه راه اندازی شده است.

وی افزود: فعالیت رسمی سامانه بازارگاه از شهریور ماه سال 1398 آغاز و از ابتدای بهمن ماه 1398 وارد مرحله دوم فعالیت خود شد اما عمده توزیع نهاده­های دامی مورد نیاز دامداران از ابتدای سال 1399 و با خرید جو آغاز شد.

یزدان شناس گفت: در حال حاضر برای واحدهای صنعی پرورش گاو شیری و پرواربندی گوساله و همچنین تعاونی­ها کاربری صادر شده و نهاده­های دامی مورد نیاز پس از خرید به انبارهای مورد تایید و دارای شناسه یکتای کشاورزی تخصیص داده می­شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید