Iranian Agriculture News Agency

توزیع 19 هزار تن سبوس بین دامداران استان بوشهر

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال 1399 مقدار 19 هزار تن سبوس استحصالی کارخانجات آرد استان با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور بین تشکلهای دامداران، توزیع و از طریق سامانه سبوس گندم خریداری شد.

توزیع 19 هزار تن سبوس بین دامداران استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، محمد صادق یزدان شناس مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر،  افزود:  سهمیه سبوس هر شهرستان براساس تعداد دام سنگین دارای پلاک ملی که در سامانه جامع هویت گذاری به ثبت رسیده­اند، تعیین و از طریق و تعاونیها و عوامل خرید شهرستان و پس از بارگذاری سهمیه توسط اتحادیه دامداران استان از نزدیکترین کارخانه خرید شده است.

یزدان شناس اظهار داشت: سامانه سبوس به گونه­ای طراحی شده که با سامانه آرد کشور مرتبط بوده و براساس گندم تحویل داده شده به هر کارخانه و تبدیل روزانه آن به آرد، سبوس استحصالی نیز مطابق آرد تحویلی به صورت خودکار و روزانه به سامانه سبوس منتقل و توسط تعاونی­ها و عوامل خرید، قابل خرید می­شود .

وی افزود: براساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور کل سبوس استحصالی کارخانجات آرد از انواع گندم یارانه­ای، نیمه یارانهای و آزاد با قیمت پایه 14000 ریال)درب کارخانه) به دامداران اختصاص داشته است و باید از طریق سامانه سبوس گندم خریداری شود و هر گونه فروش خارج از سامانه، تخلف محسوب می شود.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در حال حاضر در استان بوشهر 4 کارخانه فعال آرد وجود دارد که از این تعداد 3 واحد در شهرستان دشتستان و یک واحد در شهرستان دشتی  وجود دارد و تمامی سبوس استحصالی کارخانجات آرد استان در خود استان مورد استفاده قرار می­گیرد.

وی گفت: از مقدار 19 هزارتن سبوس توزیع شده بین تشکل­ها، مقدار 520 تن سبوس جهت تولید کنسانتره دامی به کارخانه­های خوراک دام اختصاص داده شده و مابقی بین واحدهای دامداری توزیع شده است.

یزدان شناس بیان نمود: سامانه سبوس گندم با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی و بانک سپه راه اندازی شده و همه خریداران دارای حساب بانکی اختصاصی به نام سپید سپه هستند که منحصراً قابل استفاده در سامانه سبوس بوده و با توجه به لینک حساب، خریدها به صورت برخط صورت می گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید