Iranian Agriculture News Agency

افزایش نرخ ساعت کار کمباین برداشت غلات در گناوه قانونی است

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: نرخ‌های مصوب ساعت کار برداشت غلات با کمباین در سال زراعی جاری افزایش غیرقانونی نداشته و براساس هزینه‌های مربوطه پس از بررسی‌های فنی و کارشناسی محاسبه و تعیین شده‌است.

افزایش نرخ ساعت کار کمباین برداشت غلات در گناوه قانونی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، عباس تخم افشان مدیر جهادکشاورزی گناوه  افزود: گرچه برخی به افزایش نرخ برداشت کمباین اعتراض دارند اما باید در نظر داشت در سال زراعی گذشته، قیمت هرکیلوگرم محصول گندم برای تحویل به سیلو ۲۴ هزار ریال و در سال جاری ۴۰ هزار ریال تعیین شده‌است که با توجه به افزایش حدود ۷۰ درصدی قیمت محصول، افزایش در قیمت برداشت کمباین نیز متعارف و منطقی به نظر می‌رسد.

وی اظهارکرد: ستاد برداشت غلات گناوه همه ساله قبل از شروع عملیات برداشت گندم و جو، در محل مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان با حضور نمایندگان مسئولان اجرایی تشکیل و مسائل و مشکلات مطرح شده مرتبط، صورتجلسه و راهکارهای عملی برای برداشت محصول و تحویل به سیلو انجام می‌شود که  یکی از مباحث در این نشست تعیین نرخ ساعت کار کمباین برای برداشت غلات است.

تخم افشان گفت: با توجه به اینکه نرخ برداشت غلات توسط کمباین در سال زراعی جاری توسط سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر تعیین و به همه مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان ها ابلاغ شده‌است امکان هیچگونه تغییری در آن وجود ندارد.

وی افزود: به استناد مصوبه‌های ستاد برداشت سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر، هرگونه توافق که بین طرفین به عمل آید به شرط آنکه عملیات برداشت به موقع صورت گرفته و ضایعات در حد متعارف باشد بلامانع است و در صورت بروز اختلاف، نرخ مصوب ملاک عمل خواهد بود.

مدیرجهادکشاورزی گناوه گفت: کشاورزان درصورت وجود هر گونه سئوال و ابهام در ارتباط با نرخ کمباین، می‌توانند به مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان مراجعه کنند.

وی یادآورشد: شهرستان ۷۵ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که در سال زراعی جاری ۳۰ هزار هکتار آن زیر کشت غلات رفته است.

شهرستان گناوه  در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری و کم آب کشور است که زمین‌های کشاورزی در این منطقه به‌دلیل  نبود منابع آب بصورت دیم و در فصل پاییز کشت می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید