Iranian Agriculture News Agency

۱۹ هکتار از عرصه‌های شهرستان گناوه علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: ۱۹ هکتار از عرصه‌های بخش مرکزی و بندر ریگ این شهرستان از جمله کشتزارها و باغ‌ها بر علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد.

۱۹ هکتار از عرصه‌های شهرستان گناوه علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، عباس تخم افشان افزود: درپی گزارش‌های مردمی از تهاجم جمعیت ملخ‌های صحرایی در چند روستای شهرستان گناوه، کارشناسان این مدیریت با همکاری نیروهای مردمی، بلافاصله نسبت به شناسایی کانون‌های آلوده اقدام و مبارزه شیمیایی علیه این آفت در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهارکرد: روستاهای سمندکی، رودشور، کوهک، بهمنیاری، فخرآوری و گماران از جمله نقاط درگیر ملخ‌های صحرایی است.

تخم افشان افزود: در ۲ سال گذشته که شهرستان گناوه درگیر هجوم ملخ‌های صحرایی بوده است با انواع روش‌های سمپاشی زمینی و هوایی با این آفت مبارزه شده است.

مدیرجهاد کشاورزی گناوه گفت: این مدیریت و کارشناسان با تجهیز وسایل و امکانات مورد نیاز از جمله سمپاش‌های یو ال وی، فرغونی، پشت تراکتوری، توربولاینر و هواپیما آمادگی کامل برای مقابله  با ملخ‌های صحرایی را دارند.

مدیر جهاد کشاورزی گناوه افزود: کشاورزان روستاهای بخش مرکزی و ریگ شهرستان گناوه در صورت مشاهده ملخ‌ها در مزارع خود سریع به مرکز جهاد کشاورزی بخش ریگ و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گناوه ازطریق  شماره تلفن ۳۳۱۴۴۲۰۲ اطلاع دهند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر و در کرانه خلیج فارس  واقع است و درچندسال اخیر با هجوم ملخ‌های صحرایی روبرو و مزارع، باغ‌ها و نخیلات این منطقه دچار خسارت فراوان شدند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید